پایه هشتم

انشا درباره شغل پزشکی و اهمیت آن در کشور

انشا با موضوع اهمیت رشته پزشکی و درمان بیماری ها

پایه نهم انشا درباره شغل پزشکی و اهمیت آن در کشور

مقدمه:

مشاغل هر کدام اهمیت خاص خود را در جامعه دارند و هر چه بیشتر به زیستن انسان ها و رشد آن ها کمک کنند قطعا در لیست مهم ترین ها قرار می گیرند، از همان کودکی آرزوی هر کدام از ما پزشکی بوده و دوست داشتیم تا بتوانیم جان دیگران را نجات دهیم.

اما این رشته تحصیلی اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید فراموش کنیم که در یک کشور یکی از مهم ترین شغل ها و اقشار، پزشکان هستند که برای نجات جان بیماران از هیچ کاری دریغ نمی کنند.

تنه انشاء:

امروزه پزشکان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند، تعداد آن ها در هر شهر کم است، زیرا باید دوره تحصیلی سختی را پشت سر بگذارند، از پزشک عمومی، اطفال، دندانپزشکی گرفته تا… هر کدام از آن ها باید پس از تحصیل در دوران مدرسه، وارد دانشگاه شده و در سطحی خوب، تحصیلات مقدماتی تا دکتری را گذرانده و پس از آن نیز برای دریافت تخصص مجددا تعلیمات را کسب کرده و این مسیر را ادامه دهند.

قطعا اگر در یک کشور پزشکان جامعه دلسوز باشند، کم تر خطری وضعیت سلامتی مردم را تهدید می کند، در هر کشور پزشکان معمولا درآمد بسیار بالایی دارند و این برای بسیاری از ما امری مهم است، اما آن ها وظیفه نجات جان انسان را بر عهده دارند و مسئولیتشان نیز کاملا سنگین و سخت است.

چه شب هایی که نخوابیده و چه روز هایی که همواره در اتاق عمل مشغول انجام کار های سخت هستند، زندگی بسیاری از ما به آن ها وابسته است، وابسته به تصمیمات، از کودکی که به تازگی پا به این دنیا می گذراد تا پیرمرد و پیرزنی که با عارضه های قلبی روبرو هستند.

مطلب پیشنهادی :  انشا تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است

در ایران نیز پزشکی رشته ی تحصیلی بسیار مهمی است، سالها کنکوری های زیادی تلاش می کنند که در این رشته ها تحصیل کنند.

انشا درباره شغل پزشکی و اهمیت آن در کشور
انشا درباره شغل پزشکی و اهمیت آن در کشور

نتیجه گیری:

در نتیجه بسیاری از ما هنوز با اهمیت این افراد آشنا نیستیم، وقتی مریض شده و به پزشک مراجعه می کنیم امید ما پس از خداوند متعال به آن هاست، با تجویز و درمان ما را از لحظات تلخ سخت و طاقت فرسا نجات می دهند، آن ها بسیاری را از تصادف، بیماری های صعب العلاج، امراض و خم ها نجات می دهند و دوباره به زندگی باز می گردانند. ما بخش مهمی از زندگی خودمان را مدیون آن ها هستیم.

 

انشا درباره شغل پزشکی و اهمیت آن در کشورپایه نهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 4.17 ( 5 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

93 − 85 =