پایه دوازدهم

مثل نویسی آفتاب پشت ابر نمی ماند پایه دوازدهم صفحه93

مثل نویسی آفتاب پشت ابر نمی ماند پایه دوازدهم صفحه93

مثل نویسی آفتاب پشت ابر نمی ماند پایه دوازدهم صفحه93

مقدمه:

یک روز از لابه لای سیاهی ها و ظلمات و تاریکی ها روزنه ایی از نور و روشنایی پدیدار خواهد شد و باری دیگر امید در قلب های خموش، کورسویی می زند تا تو دوباره برخیزی و از نو شروع کنی.

تنه انشاء:

وقتی که ابرهای در برگرفته ی آسمان که رنگ نیلگون آن زیر پوشش خود قرار داده است کنار رود آفتاب از پشت ابرها پدید خواهد آمد.

درست به مانند آنکه هیچ گاه حقیقت پنهان نخواهد ماند و به زودی اسباب فریبنده کنار زده می شود و راستی و درستی از میان دروغ و حیله آشکار خواهد شد. شاید برای مدتی آسمان ، ابری باشد و تاریکی همه جا را فراگرفته باشد

اما یقین بدان که خیلی زود حال بد آسمان خوب می شود و آفتاب در فراز آسمان، عمود می تابد و کودکان زیرپتوی طلایی آسمان به شادی و هلهله می پردازند. شاید عده ایی از افراد از روی نادانی یا حیله و دشمنی به فکر پنهان کردن حقیقتی باشند درست مثل کسی که بی گناه تا پای دار می رود

اما بالای دار نمی رسد و حق به حق دار می رسد زیرا در این دنیا هیچ چیزی از دید پروردگار که ناظر همه ی امور انسان ها است پنهان نخواهد ماند زیرا هیچ گاه آفتاب پشت ابر نمی ماند.

نتیجه گیری:

اگر در زندگی روزمره ی خود در خیال و افکار تصور می کردید که برای همیشه رازی را در پشت سر خود چال کردید مطمئن باشید که خیلی زود پرده از راز شما برداشته خواهد شد. بنابراین هر چه زودتر برای جبران آن تلاش کنید زیرا هیچ گاه آفتاب پشت ابر نمی ماند.

مثل نویسی آفتاب پشت ابر نمی ماند پایه دوازدهم صفحه93

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 57 = 58