پایه هفتم

انشا با موضوع ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است

انشا درباره ضرب المثل ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است

پایه هفتم انشا با موضوع ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است

مقدمه:

احتمالا هر کدام از مدام از سوی دیگران در مورد کار هایی که باید زود انجام دهیم و البته اگر کمی هم از مدت آن گذشته باشد همچنان اصرار بر این کار را می شنویم، با ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است روبرو شده ایم که نوید بخش این اتفاق می باشد که شما می توانید هر مواقع که اراده کنید به خواسته تان برسید.

تنه انشاء:

عده ای نیز تعبیر دیگری از این ضرب المثل دارند و بیان می کنند تنها در کار هایی می تواند این ضرب المثل حاکم بر مسئله باشد که نتیجه نهایی خیلی مهم نیست و باید این کار حتما انجام شود و به سرانجامی که مد نظر شخص است برسد.

روی آوردن به هدف و کاری که سال ها پیش انجام نداده ایم شاید حالا هم بتواند برای ما نفع زیادی داشته باشد و حتی زندگی ما را دگرگون سازد، مثلا دوست شما اصرار می کرد که دو سال پیش در کلاس های زبان انگلیسی نام نویسی کنید اما این اتفاق رخ نداد و حالا هم بر روی اصرار خود ثابت قدم است.

معنی و داستان اصلی این ضرب المثل نیز چنین نکته به ما به زبان کاملا ساده شرح خواهد داد، ضمن این که جالب است بدانید اخیرا دانشمندان ثابت کرده اند که این ضرب المثل در اصل مفهوم اشتباه است و گاهی ماهی ها وقتی مدت طولانی در آب می مانند دیگر آن تازگی گذشته را نخواهند داشت.

مطلب پیشنهادی :  انشا ضرب المثل تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها

اما به هر حال ضرب المثل ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است یک مفهوم و پیام بسیار اساسی دارد و آن هم انجام کار مفید است که هیچ گاه برای این اتفاق دیر نیست.

انشا با موضوع ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است
انشا با موضوع ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است

نتیجه گیری:

این ضرب المثل مفهوم دقیقی است از انجام کار هایی که هر لحظه اگر به واقعیت نزدیک شوند می توانند باعث پیشرفت و موفقیت یک شخص شوند. ما می توانیم با انجام یک کار در موعد مقرر مشکلات بسیاری را از پیش و رو برداشته و باعث رفع هر گونه خطرات احتمالی شویم، البته که باید به موقع باشد، در غیر این صورت از این ضرب المثل استفاه می شود.

انشا با موضوع ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه استپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: 4.18 ( 4 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

81 − = 71