پایه هشتم

انشا مثل نویسی بار كج به منزل نميرسد

انشا با موضوع مثل نویسی بار كج به منزل نميرسد پایه هشتم

پایه هشتم انشا مثل نویسی بار كج به منزل نميرسد

مقدمه:

بار ها شنیده ایم که وقتی ابتدایی ترین قدم های یک عمل صحیح نباشد، فرد در ادامه با مشکلات بزرگ و سختی روبرو می شود که قطعا دیگر زندگی اش آن طور که باید و شاید نخواهد شد، مثلا در ابتدای جاده ای لغزنده که هیچ هدف و مسیر درستی برای حرکت ندارد و قطعا مشکلات او بزرگ و بزرگ تر می شود.

تنه انشاء:

هر کسی ممکن است با اشتباه مواجه شود، اما دلیل نمی شود که بخواهیم خودمان را همواره در مسیری اشتباه به دلیل قرارگیری اشتباه صرف کنیم، می توانیم بیاموزیم که انسان ها در شرایط خاص از خود واکنش های متفاوتی نسبت به اتفاقات نشان می دهند. ضمن این که هر چه در یک مسیر پیش تر برویم، بیشتر از مبدا دور می شویم و ممکن است سپس متوجه شویم که اشتباه کرده ایم و قطعا حالا دیگر دیر است و به چیزی که می خواهیم نمی رسیم.

ما مانند یک خودرو در جاده اگر از ابتدا مشکلی داشته باشیم، قطعا با خطرات سختی روبرو می شویم، باری که کج باشد به منزل نمی رسد مضمونی را به ما می رساند که هر چه برای یک اتفاق تلاش کنیم، اما پایه و بنیان آن اشتباه باشد قطعا نتیجه منفی است. چه بسا که بسیاری مسیری آسان تر انتخاب کنند اما چون بلد راه هستند موفق می شوند.

انشا مثل نویسی بار كج به منزل نميرسد
انشا مثل نویسی بار كج به منزل نميرسد

نتیجه گیری:

می توانیم از تجربه دیگران در یک مسیر استفاده کنیم، در مورد کسانی که از روش های گناه و حرام نیز کاری را سعی می کنند انجام دهند نیز می توان چنین نظری داشت، آن ها نیز به هیچ عنوان موفق نمی شوند و خبری از اتفاقات خوب نیست.

 

انشا مثل نویسی بار كج به منزل نميرسدپایه هشتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 0.2 ( 1 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 − = 18