پایه هشتم

انشا در مورد استفاده از منابع طبیعی

انشا با موضوع استفاده از منابع طبیعی پایه هشتم

پایه هشتم انشا در مورد استفاده از منابع طبیعی

مقدمه:

استفاده بخش مهم منابع طبیعی توسط انسان ها خواهد بود و در واقع اشرف مخلوقات بهره برداری عظیمی را از این منبع خواهد داشت که در سرتاسر زمین گسترده شده است و قطعا در این مورد بسیار شنیده ایم که هر کدام از منابع روزی به پایان خواهد رسید.

تنه انشاء:

از آب، اکسیژن، گاز، نفت و… گرفته هر کدام از آن ها یک روز در کره زمین به پایان می رسند، اگر جایگزن درستی برای این منابع یافت نشود قطعا ادامه حیات و زندگی انسان روی کره زمین ممکن نخواهد بود و این مشکلات زمانی بدتر خواهد شد که متوجه شویم، هیچ رخدادی نمی تواند بدتر از این موضوع باشد که انسان ها هر روز که متوجه این مسئله شده اند بیشتر از منابع طبیعی استفاده می کنند و به آن ضربه های عظیم در طول چند قرن گذشته وارد کرده اند.

در واقع دوران معاصر تبدیل شده است به زمانی برای سریع تر کردن این پروسه و کره زمین هر روز که پیش تر می رود به نابودی کشیده می شود و کسی جز انسان مقصر این وضعیت نیست.

کره زمین هر روز آسیب پذیر تر می شود و قطعا می توان گفت که بهره‌برداری بی‌رویه، بی‌ضابطه و غیرقانونی از جنگل‌ها و مراتع توسط ساکنین مناطق جنگلی و مرتعی، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی توسط جنگل‌نشینان، شکارچیان، گردشگران و… از جمله عواملی است که باعث می شود این آسیب به کره زمین چند برابر شود.

انشا در مورد استفاده از منابع طبیعی
انشا در مورد استفاده از منابع طبیعی

نتیجه گیری:

البته که در کشور ما نیز آلودگی به بالاترین حد ممکن رسیده است و پایتخت ایران، شهر تهران به عنوان یکی از شلوغ ترین شهرهای آسیا تمامی بستر های لازم را برای آلودگی در بدترین شرایط ممکن دارد.

 

انشا در مورد استفاده از منابع طبیعی پایه هشتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

93 − = 92