پایه نهم

انشاء با موضوع هم نشین پایه نهم

انشاء با موضوع هم نشین پایه نهم

انشاء با موضوع هم نشین پایه نهم

مقدمه:

 زندگی در گذر ثانیه ها است. چه خوب می شود اگر امتداد گذراندن ثانیه ها همراه و هم نشینی را در کنار خود داشته باشیم تا لحظات خوب و بد خود را با آن شریک باشیم.

تنه انشاء:

اصولا هم نشین ها، نشان دهنده ی رفتار و خصوصیات خود ما هستند. اگر هم نشین برگزیده ی ما در معاشرت و تصمیمات ما حضور دارد، نیک صفت باشد ما را به قله ی پیشرفت نزدیک تر خواهد کرد اما اگر بد صفت باشد همراه خود ما را به بدی ها و سیاهی ها می کشاند.

به طور مثال هم نشین بد ما را ترغیب به انجام کارهایی که برخلاف عقاید آموخته ی ما می کنند و همراه خود ما را شریک جرم خود می کند. خیلی راحت می تواند در انجام کارهای غیر شرع یا ناپسند ما را دخیل کرده یا موجب آسیب رساندن دیگران و عزیزان خود ما شود.

می تواند با وسوسه های جورواجور ما را به تمسخر دیگران یا مزاحمت برای دیگران یا کشیدن سیگار یا اعتیاد یا تنبلی در درس و کار که همگی نتیجه ی هم نشینی با افراد نادرست است. در این بین خانواده ها و خود ما باید در انتخاب هم نشین درست با دیدی باز و با مدیریت کافی تمام جوانب لازم را در نظر گرفته تا با غفلتی کورکورانه تمام آینده و تلاش های کشیده شده به بطلان نکشد و حسرت و آه عده ایی باقی نماند.

با همه ی این اوصاف در می یابیم که هم نشین در ادامه ی مسیر زندگی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین با دقت و هوش و ذکاوت باید هم نشین درست را در میان انبوه آدم های اطراف خود انتخاب کنیم و چنین چیز مهمی را هرگز پیش پا افتاده یا کم ارزش ندانیم.

نتیجه گیری:

 ما هر یک از آدم ها به نوبه ی خود وظیفه داریم با درست رفتار کردن و انسان خوب بودن یک هم نشین خوب برای دیگران باشیم تا خدایی نکرده کسی از طریق هم نشینی با ما به راه بد کشیده نشود. بیاییم این دو روز دنیا را نیکو بگذرانیم و از خود یادگاری نیک به جا بگذاریم.

انشاء پایه نهم درمورد هم نشین

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

نظر شما در مورد این انشاء چه بود؟

امتیاز کل

خلاصه امتیاز به این انشاء از دیدگاه شما

امتیاز کاربران: 3.35 ( 4 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

51 + = 59