پایه نهم

انشا در مورد عید – انشا با موضوع عید نوروز

انشا در مورد عید نوروز و اهمیت آن در فرهنگ ایرانی

پایه نهم انشا در مورد عید – انشا با موضوع عید نوروز

 

مقدمه:

عید نوروز یک فرهنگ بسیار کهن با ریشه قوی در میان ایرانیان دارد که با گذشت چهارفصل اولین روز از اولین ماه سال را جشن میگیرند در عید نوروز مرسوم است که همه برای دید و بازدید به منزل یکدیگر می‌روند صحبت و احوالپرسی می‌کنند و… در آستانه عید همگی با تازه شدن سال به فکر تازه کردن لوازم منزل پوشاک و … می باشند.

تنه انشاء:

در لحظه سال تحویل  همه ی  اعضای خانواده دور هم جمع میشوند در کنار سفره هفت سین می نشینند ودعا می خوانند برای هم آرزوی خوب می کنند و به قسمت عالی دستان میرسیم عیدی، و برزگتر ها به و کوچکتر ها عیدی می دهند .

عید به طور رسمی  روز تعطیل می باشد ولی دانش آموزان و دانشجویان تا تاریخ 13 فروردین ماه تعطیل خواهند بود و اوقات خوشی را سپری خواهند کرد .

گفتیم 13 به در، در 13 فروردین ماه که روز طبیعت می باشد همگی به اتفاق خانواده به همراه دوستان آشنایان به دل طبیعت رفته و مشغول به خوشگذرانی وتفریح صرف نهار خواهیم بود اما حال یک نکته را تا از یاد نرفته گوش زد کنم، طبیعت را دوست داشته باشیم و به آن احترام بگذاریم در 13 به دربه طبیعت آسیب نزنیم زباله نریزیم و…

البته نباید از یاد ببریم که حضور در طبعیت می تواند حس خوب و مثبتی را برای شروع سال جدید به وجود اورد.

انشا در مورد عید - انشا با موضوع عید نوروز
انشا در مورد عید – انشا با موضوع عید نوروز

نتیجه گیری:

اما حال میخواهم از فردای بعد از 13 به در بگویم که همگی باید با خستگی پس از 13 روز تعطیلی باید به مدرسه و دانشگاه و سر کار بروید که سخت ترین قسمت ماجرا آنجاست که میخواهید 13 به در تمام نشود احساس میکنم زیاد صحبت هایم با شما عزیزان ادامه دار شد.

 

دوست دار شما آقای همکلاسی.

انشا در مورد عید – انشا با موضوع عید نوروزپایه نهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =