پایه دهم

انشا مقایسه فرد فقیر و ثروتمند

انشا پایه دهم کتاب نگارش مقایسه فرد فقیر و ثروتمند

پایه دهم انشا مقایسه فرد فقیر و ثروتمند

مقدمه:

عموما مقایسه انسان ها نمی تواند جالب باشد و حتی حس خوبی منتقل کند، چه بسا که در زمانی که دوست نداریم و یا این که وقتی در شرایطی حاضر نیستیم خودمان هم درگیر همین مقایسه ها شویم و این به هیچ عنوان به عنوان یک اخلاق و رفتار ما را فرد مثبت و خوبی جلوه نمی دهد و باعث دشمنی های زیادی با ما می شود.

تنه انشاء:

ضمن این که باید همواره به یاد داشته باشیم هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد مگر خارج از بحث ثروت و دانش و علمی که در اختیار دارد، آن هم باز ملاک انسانیت را تغییر نمی دهد و در نهایت همه ما انسان هستیم و هیچ کسی برده نیست، هیچ کسی نمی تواند بر همه انسان ها قدرت خود را به عنوان یک وسیله استفاده کرده و باعث شود که وقتی نباید ترسی وجود داشته باشد، عده ای از او رنجیده و باعث ترسشان شود.

این ترس در آینده ممکن است زندگی اش را دگرگون کند، خود این فرد در موضع ضعف قرار گیرد و وقتی همان رفتار با او می شود به هیچ عنوان درگیر آن حس نخواهد بود و از همه چیز متنفر می شود. در صورتی که خودش دیگران را چنین قضاوتی می کرد و این اندیشه باعث مشکلات زیادی شد.

باید بدانیم که قاضی تنها خدا است و اوست که در مورد هر کدام از بنده های خود همه چیز می داند.

انشا مقایسه فرد فقیر و ثروتمند
انشا مقایسه فرد فقیر و ثروتمند

نتیجه گیری:

در نتیجه همه انسان ها با یکدیگر برابر هستند و هیچ کسی بخصوص از نظر مالی و رفاهی که صرفا برای شخص خودش به وجود آورده است نسبت به دیگران برتری ندارد، این حس مرتبا در طول زندگی ما تکرار می شود، یا خودمان قضاوت می شویم و یا ممکن است دیگران را قضاوت کنیم که هیچ کدام صحیح و رفتار خوبی نیست.

انشا مقایسه فرد فقیر و ثروتمندپایه دهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 4.4 ( 1 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

93 − 91 =