پایه هفتم

انشا ضرب المثل به شتر گفتند چرا گردنت کج است گفت کجایم راست است

انشا درباره جمله به شتر گفتند چرا گردنت کج است گفت کجایم راست است

پایه هفتم انشا ضرب المثل به شتر گفتند چرا گردنت کج است گفت کجایم راست است

مقدمه:

افرادی را در زندگی مشاهده می کنیم که دارای مشکلات زیاد و بزرگی در زندگی خود هستند و حتی احساس می کنند که این مشکل روی تمامی نقاط زندگی شان تاثیرات منفی گذاشته است و به هیچ عنوان نمی توانند به مسیری که می خواهند برسند و همین طور این که فرد موفق و عاقبت بخیری شوند.

تنه انشاء:

در نتیجه مدام غر می زنند، شخصیت نا امیدی دارند و وقتی با آن ها صحبت می کنید در مورد آینده، گذشته و حال تنها یک صحبت دارند و آن هم این است که اتفاق خوب و مثبتی پیش و رویشان نیست و نمی توانند نتیجه خوبی بگیرند و عاقبت درگیر بدترین سختی ها و تلخ ترین رخداد های ممکن می شوند.

وقتی از او می پرسند که چرا یکی از کار های تو که همه می بینند مشکل دارد و یا حتی غیرمعمول است، بیانش این خواهد بود که کدام کارم روال عادی و مناسبی دارد و یا این که کدام کارم از روی فکر و عمل صحیح پیش می رود و انجام می شود که این یکی این طور باشد.

شاید خودش هم در این اظهار نا امیدی و اتفاقات تلخ دست ویژه ای داشته باشد و وقتی بیان می کند که زندگی اش مسیر سختی دارد، نخستین سختی را خودش برقرار می کند و آن هم این است که هیچ نتیجه مثبتی در طول این چند سال بدست نیاورده است.

انشا ضرب المثل به شتر گفتند چرا گردنت کج است گفت کجایم راست است
انشا ضرب المثل به شتر گفتند چرا گردنت کج است گفت کجایم راست است

نتیجه گیری:

در این گونه مواقع بهتر است که این کار های غیرعقلانی ریشه یابی شوند و این که چرا دیگران در مورد ما نظرات بدی اعلام می کنند که شاید اوضاع کاری ما را بدتر کند و باعث شود به چیزی که می خواهیم نرسیم و موفقیتی در کار نباشد، چه بسا که لحظات سخت تر شود.

مطلب پیشنهادی :  انشا ضرب المثل این کلاه برای سرش گشاد است

عده ای نیز هستند که از این ضرب المثل به نوعی استفاده می کنند که انگار شخص قبلا کار های درست و مثبتی انجام داده است.

انشا ضرب المثل به شتر گفتند چرا گردنت کج است گفت کجایم راست استپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + = 4