پایه هفتم

انشا ضرب المثل به زخم کسی نمک پاشیدن

انشا پایه هفتم به زخم کسی نمک پاشیدن

پایه هفتم انشا ضرب المثل به زخم کسی نمک پاشیدن

مقدمه:

در انشایی نکات جالبی در مورد ضرب المثل به زخم کسی نمک پاشیدن می آموزیم که از گذشته تاکنون عده زیادی در صحبت های روزانه و متداول خود از این ضرب المثل استفاده می کنند و در واقع معنی اش این است که وقتی کسی دچار مشکلی شده، دیگری سعی در تشدید و بیشتر کردن آن خواهد داشت.

تنه انشاء:

وقتی کسی با مشکل و ترسی روبرو است بهترین کار این است که کمکش کنیم و سعی کنیم مشکلش را زود تر حل کرده و یا اگر خودمان نمی توانیم راه رها شدن از این وضعیت را به او نجات دهیم و تمام تلاشمان را به عنوان یک شخص نزدیک به او انجام دهیم تا از این وضعیت زود تر گریخته و دیگر درگیر چنین رخداد هایی نشود.

اما وقتی دو شخص با یکدیگر دشمن هستند و یا این که ندانسته از این ویژگی استفاده می کنند، از این ضرب المثل بهره می برند که به معنی درد شخصی را چند برابر کردن و حتی بدتر کردن مسئله است، مثلا وقتی فردی ترس و اضطراب شدیدی پیش از سخنرانی خود دارد او را با اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد آشنا می کنیم و هر لحظه به او یادآوری می کنیم که ممکن است حتی تلخ تر از چیزی شود که در ذهنش به حافظه سپرده است.

این گونه افراد عموما یا به صورت ناآگاه این کار را انجام می دهند و یا آگاهانه و به قصد دشمنی سعی می کنند از این رفتار به عنوان پلی برای عبور از شخص مقابل و ضربه زدن به او استفاه کنند.

مطلب پیشنهادی :  انشا با موضوع جان بخشی اشیا کیف مدرسه
انشا ضرب المثل به زخم کسی نمک پاشیدن
انشا ضرب المثل به زخم کسی نمک پاشیدن

نتیجه گیری:

قطعا کار صحیحی نمی تواند باشد که نمک به زخم کسی بپاشیم و یا این که سعی کنیم او را به دلیل رخدادی که پیش آمده و زندگی اش را تحت تاثیر قرار داده است، آزرده خاطر کنیم که باعث می شود حتی او پس از مدتی از ما بدبین شده و حتی در موارد مثبت نیز از ما مشاوره ای را قبول نکند.

انشا ضرب المثل به زخم کسی نمک پاشیدنپایه هفتم 

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 5