پایه هفتم

انشا ضرب المثل برای یک بی نماز در مسجد را نمی بندند

انشا پایه هفتم ضرب المثل برای یک بی نماز در مسجد را نمی بندند

پایه هفتم انشا ضرب المثل برای یک بی نماز در مسجد را نمی بندند

مقدمه:

امروزه در هر صنفی ممکن است اشتباهی رخ دهد، مثلا یک خیاط، پزشک، مهندس، تکنسین و هر کسی در کاری که انجام می دهد با مشکلاتی روبرو می شود و وقتی می خواهد کار خود را توجیح کند با دیگران مقایسه کرده و می گوید که این اشتباه برای هر کسی رخ می دهد، اگر مربوط به ما باشد بسیار عصبانی می شویم.

تنه انشاء:

در زمان دوره عصبانیت خود ممکن است از یک ضرب المثل خاص استفاده کنیم و او نیز جواب ما را با ضرب المثل دیگری می دهد، یا این که دیگران از او دفاع می کنند و یکی از دوستان شما که پیشنهاد می دهید از او شکایت کنید و تمام این شغل را زیر سوال ببرید، ضرب المثل و جمله مشهور برای یک بی نماز در مسجد را نمی بندند را به کار می برد.

یعنی این که وقتی یک شخص خاص در یک شغل و ردیف شغلی و یا کاری مشخص اشتباهی انجام می دهد، تمامی صنف و شغل او زیر سوال نخواهد رفت. وقتی یک کارمند کاری را اشتباه انجام داده و یا این که خطایی را مرتکب می شود، تمام کارمندان تحت تاثیر اتفاقاتی که برای او رخ داده قرار نخواهند گرفت.

بهتر است بیاموزیم که هیچ گاه هیچ شغل و جایگاهی را قضاوت نکنیم، هر کاری سختی های خاص خود را دارد و ممکن است حتی اگر خودمان نیز جای آن ها باشیم با همین مشکل برای یک بار هم که شده روبرو شویم و قطعا شایسته نیست که تمام همکاران او را زیر سوال ببریم و یا اگر از خانواده ای کسی مرتکب اشتباه و خطایی می شود  و به زندان می افتد، قرار نیست که تمام خانواده اش نیز درگیر چنین اتفاق تلخی شوند.

مطلب پیشنهادی :  انشا غم و شادی در زندگی انسان ها
انشا ضرب المثل برای یک بی نماز در مسجد را نمی بندند
انشا ضرب المثل برای یک بی نماز در مسجد را نمی بندند

نتیجه گیری:

قضاوت یک شخص و یک گروه و یا بخشی از جامعه به هیچ عنوان کار صحیحی نیست و تنها باید به دست کسی انجام شود که تخصص لازم را دارد و می داند که چگونه باید مبحثی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

انشا ضرب المثل برای یک بی نماز در مسجد را نمی بندندپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 6 =