پایه هفتم

انشا درباره کنایه برج زهر مار بودن

انشا پایه هفتم درباره کنایه برج زهر مار بودن

پایه هفتم انشا درباره کنایه برج زهر مار بودن

مقدمه:

افرادی هستند که در هر شرایطی اخلاق بسیار بدی دارند و یا در یک روز مشخص برای ما اتفاقات تلخی رقم می خورد که ترجیح می دهیم بد اخلاق باشیم تا کسی با ما چالش نداشته و یا حتی از ما دور باشد، در واقع این اتفاق با یک ضرب المثل خاص مواجه می شود که نشان دهنده عمق این ناراحتی و تلخی است.

تنه انشاء:

کنایه برج زهر مار بودن به این معنی خواهد بود که شما به هیچ عنوان اخلاق خوشی ندارید و حتی در لحظاتی که دیگران کنار شما هستند نیز این خصوصیت منفی را از خود نشان می دهید و باعث آزار دیدن دیگران می شوید، در نتیجه بهتر است که کاری برای این گونه روحیه ها کرده و سعی کنیم خودمان را آرام کنیم تا با مشکلات بزرگ تری روبرو نشویم.

برخی مواقع ما در موضع قدرت نیستیم و نمی توانیم این وضعیت خود را توجیح کنیم، همه مجبور نیستند که ما را در این شرای تحمل کنند و حتی با ما کنار آمده و این وضعیت را به عنوان یکی از خصوصیت های ما بپذیرند و چه بسا که باعث مشکلات زیادی شود، چون زهر مار قطعا بسیار تلخ و بدمزه و صد البته به همان اندازه کشنده و خطرناک است چنین مقایسه ای انجام خواهد شد که وقتی آن را می شنوید بدانید که یک شخص کاملا بد اخلاق است.

انشا درباره کنایه برج زهر مار بودن
انشا درباره کنایه برج زهر مار بودن

نتیجه گیری:

افرادی نیز هستند که این ویژگی را هر روز در خود ندارند، مثلا روز های شنبه چون آغاز کار است وقتی آن ها را می بینیم انگار که برج زهرمار هستند و به هیچ عنوان اخلاقشان خوب و مثبت نیست.

مطلب پیشنهادی :  انشا جان بخشی به اشیاء سنگ

حد این اتفاق نیز معمولا بسیار بالا و شدید است و کمی بدخلقی را از این ضرب المثل نمی توان متوجه شد. در واقع کاربردی در این وضعیت ندارد.

انشا درباره کنایه برج زهر مار بودنپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

78 − = 74