پایه دهم

انشا زندگی روستایی و تفاوت های آن با زندگی شهری

انشا با موضوع ویژگی های زندگی روستایی برای پایه دهم

پایه دهم زندگی روستایی و تفاوت های آن با زندگی شهری

مقدمه:

زندگی روستایی فواید و مزایای زیادی دارد که اگر به درستی انجام دهد می تواند باعث پیشرفت در زندگی شود و قطعا اگر کسی در چنین شرایطی قرار دارد و ترجیح می دهد کسب و کاری را راه اندازی کند که نیاز به محیطی مانند روست داشته باشد، قطعا باید با تحقیقات پیش رفته و سعی کند زندگی اش را دگرگون کند.

تنه انشاء:

بسیاری از ما ممکن است زندگی روستایی را تجربه کرده باشیم، بخش عظیمی از مردم ایران نیز در روست ها و زندگی می کنند، برخی از مناطق نیز زندگی روستایی و شهری را در کنار یکدیگر دارند، به طور مثال بسیاری از شهرنشین ها در استان های شمالی و جنوبی، فعالیت هایی در روستا ها برای کسب درآمد بیشتر دارند، کشت برنج، گندم، مرکبات و …

اما خوب با توجه به گذر زمان و تغییراتی که در طول دوره های مختلف تاریخی در انسان ها به وجود می آید، آن ها ترجیح دادند وارد زندگی شهری شوند و زندگی خود را دگرگون سازند.

در کشور ما نیز فعالیت اقتصادی روستانشینان نیز به شکل های مختلف انجام می شود، از کاشت برنج، گندم، پنبه، زیتون، مرکبات، میوه و سبزیجات بگیرید تا…

زندگی شهری فارغ از پیشرفت های اقتصادی که برای هر خانواده ای ممکن است به همراه داشته باشد، از نظر شرایط روحی، اجتماعی و همین طور فرهنگی موجب ایجاد تفاوت های زیادی در قبل و بعد زندگی شهری و روستایی می شود.

خانواده های روستایی همه در این نوع زندگی فعالیت ها و وظایف خاصی دارند که باید آن ها را انجام دهند، همه ی آن ها نیز در کسب درآمد نقش مهمی خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی :  انشا در مورد کار تیمی و گروهی و فواید آن
انشا زندگی روستایی و تفاوت های آن با زندگی شهری
انشا زندگی روستایی و تفاوت های آن با زندگی شهری

نتیجه گیری:

قطعا برای شهرنشینان سخت است که مجددا به زندگی روستایی باز گردند، آن ها ترجیح می دهند تنها برای مدت چند هفته و یا چند روز به یک روستای زیبا سفر کنند و با برخی از محدودیت های این نوع زندگی روبرو نشوند. با توجه به این که در عصر ارتباطات قرار داریم و زندگی شهری با روحیات بسیاری از ما سازگار تر است.

انشا زندگی روستایی و تفاوت های آن با زندگی شهری – پایه دهم

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

63 − 56 =