پایه دهم

انشا درباره جمله معروف آدم باید لقمه را به اندازه دهانش بگیرد

انشا در مورد ضرب المثل آدم باید لقمه را به اندازه دهانش بگیرد

پایه دهم انشا درباره جمله معروف آدم باید لقمه را به اندازه دهانش بگیرد

مقدمه:

ما انسان ها باید بیاموزیم که اگر قدرت انجام کاری را نداریم آن را نپذیریم و هم خودمان و هم دیگران را دچار مشکلات بزرگ و سخت نکنیم که به هیچ عنوان این مسئله نمی تواند به راحتی حل شود و در بسیاری از مواقع ممکن است ما را درگیر لحظات سخت تری کند که پشیمان شویم چرا این کار را بر عهده گرفته بودیم.

تنه انشاء:

به یاد داشته باشید که گاهی پذیرفتن یک اشتباه بسیار ارزشمند تر خواهد بود، در واقع انسان ها می توانند فرا بگیرند که سختی ها ممکن است قابل حل باشد، اما این که در حال حاضر این امکان برای آن ها وجود دارد، نیاز به بررسی خواهد داشت. ضمن این که پیروزی در مراحل سخت همیشه می تواند یک انرژی مثبت برای شخصی جهت ادامه زندگی و روحیه مضاعف و چند برابری باشد.

این ضرب المثل ابتدایی ترین مشکل در زندگی را به ما می آموزد، شاید ساده باشد اما باید بگوییم که ضرب المثل آدم باید لقمه را به اندازه دهانش بگیرد واقعا اشاره درستی است که یک فرد حتی با لقمه بزرگ می تواند باعث مرگ خودش شود و این اتفاق بار ها رخ داده است و قطعا به هیچ عنوان تنها نمی توان به چنین مورد ساده ای نسبت داد.

در واقع این ضرب المثل به ما درک عمیقی از اشتباهاتی می دهد که به ظاهر بسیار ساده می آیند اما ممکن است قدرت نابود کردن یک زندگی را نیز داشته باشند.

مطلب پیشنهادی :  انشا با موضوع روزی که نمره خوبی گرفتم
انشا درباره جمله معروف آدم باید لقمه را به اندازه دهانش بگیرد
انشا درباره جمله معروف آدم باید لقمه را به اندازه دهانش بگیرد

نتیجه گیری:

پس بهتر است در همان ابتدای مراحل زندگی بیاموزیم که صرفا بلند پروازی کردن عیب و مشکلی نیست، ما می توانیم آن را زمانی استفاده کنیم که حس می کنیم توان و همین طور قدرت انجام کاری را داریم و به خود ایمان داریم واقعا با تلاش بیشتر شدنی است. کاربرد واقعی این ضرب المثل را پس از درک آن می توانیم در بخش های مختلف زندگی به وضوح مشاهده کنیم.

انشا درباره جمله معروف آدم باید لقمه را به اندازه دهانش بگیردپایه دهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 35 = 37