پایه هفتم

انشا ضرب المثل با یک دست دهندوانه نمی توان گرفت

انشا پایه هفتم ضرب المثل با یک دست دهندوانه نمی توان گرفت

پایه هفتم انشا ضرب المثل با یک دست دهندوانه نمی توان گرفت

مقدمه:

عده ای هستند که در زندگی مدام به دنبال انجام دادن کار های بزرگ سخت و گاها نشدنی هستند و هر تلاشی می کنند خود را به چیزی که در ذهن دارند برسانند و گاهی خیلی با مشکلات بزرگ تر از کارشان روبرو می شوند که انجام آن ها را سخت تر کرده و حتی ممکن است از قبل وجود نداشته باشند.

تنه انشاء:

تفاوت زیادی میان شخصی که می داند از عهده یک کار بر می آید و می پذیرد و به بهترین شکل ممکن انجام می دهد وجود دارد و عده ای نیز همواره سعی می کنند هر چه نمی توانند را بر عهده گرفته تنها برای این که نزد دیگران قدرتمند باهوش و مقتدر به نظر برسند، در صورتی که همواره با سخت ترین و بزرگ ترین شکست ها روبرو می شوند و هیچ گاه نتیجه مثبت و خوبی در انتظار آن ها نیست.

حتی ممکن است وقتی کاری را انجام می دهند به کار دیگرشان نیز لطمه های سخت تر و بدتری وارد کند. ضرب المثل با یک دست دهندوانه نمی توان گرفت دقیق به همین موضوع اشاره می کند و این که شما وقتی یک کار را می پذیرد، موازی با آن راه دیگری برای انجام کار دیگری وجود ندارد، در غیر این صورت نتیجه یکی از آن ها و یا هر دو خراب شده و به چیزی که می خواهید نمی رسید.

انشا ضرب المثل با یک دست دهندوانه نمی توان گرفت
انشا ضرب المثل با یک دست دهندوانه نمی توان گرفت

نتیجه گیری:

پس بهتر است پیش از هر چیزی زورآزمایی داشته باشیم و بدانیم که اگر یک تصمیم را برای انجام کاری مهم، حساس، سخت و حتی نیازمند مسئولیت بیشتر می گیریم، پس بهتر است تمرکز خود را چند برابر کرده تا به نتیجه بهتر و صحیح تری برسیم.

مطلب پیشنهادی :  انشا جان بخشی به اشیاء پاک کن

در این صورت نیز دیگران ما را تحسین می کنند و این موفقیت برای ادامه مسیر ما را ترغیب می کند تا پیش برویم و از هیچ چیزی هراس نداشته باشیم.

انشا ضرب المثل با یک دست دهندوانه نمی توان گرفتپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + = 19