پایه هفتم

انشا ضرب المثل هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد

انشا و توضیح درباره جمله معروف هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد

پایه هفتم انشا ضرب المثل هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد

مقدمه:

همواره که در شرایط سخت برخی انسان ها و شخصیت های خاص ترجیح می دهند دیگران به آن ها کمک کنند، عده ای نیز این کمک را نمی پسندند و دوست دارند خودشان در مسیر موفقیت قدم بردارند و برای آن ها خیلی سخت است که مسیری را رو به جلو حرکت کنند در صورتی که متکی به دیگری هستند.

تنه انشاء:

در صورتی که فرد چنین شخصیتی داشته باشد می تواند از ضرب المثل معروف هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد را به کار ببرد، در واقع نشان از این است که هر که از زور و بازوی خودش استفاده کند، قطعا ممکن است شخصیت موفق تری نباشد، اما در پیش درگاه خداوند بزرگ و متعال و ذهن خودش شخصیتی است که از هیچ چیزی ترسی ندارد و حتی خوشحال است که وابستگی به بیرون نداشته.

ضمن این که داستان و روایت در مورد کسی است که بسیار بخشنده بود و به دیگران کمک می کرد، خارکنی را دید که در صحرا به بریدن خار های بزرگ و تیز می پرداخت و خواست به او کمکی کند و اما او این کمک را قبول نکرد و وقتی حاتم طایی با او روبرو شد، فرد از این ضرب المثل استفاده کرد که بسیار جالب بود و منظورش را به درستی و به صورت کامل رساند.

بعلاوه این که انتظار چنین پاسخی معمولا از افرادی دیده می شود که در موضع ضعف هستند و حتی بسیاری از ما به ادامه زندگی آن ها هیچ امیدی نداریم.

مطلب پیشنهادی :  انشا با موضوع ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است
انشا ضرب المثل هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد
انشا ضرب المثل هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد

نتیجه گیری:

در صورتی که شما هم می خواهید در زندگی غرور کاری را سرلوحه کار خود کنید، قطعا می توانیم موفقیت های زیادی را کسب کنیم، اما ممکن است با شکست های سختی روبرو شویم اما نتوانیم از این مسیر بازگردیم و غرور خود را زیر پا گذاشته و این حتما رخداد بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

 

انشا ضرب المثل هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبردپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 4.15 ( 4 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − = 12