پایه دوازدهم

انشا ضرب المثل جمله مشهور سر کیسه را شل کردن

انشا درباره ضرب المثل سر کیسه را شل کردن

پایه دوازدهم انشا ضرب المثل جمله مشهور سر کیسه را شل کردن

مقدمه:

سر کیسه را شل کردن همیشه تعبیری است از زمانی که فردی قصد خرید چیزی را دارد اما طرف مقابل به او می گوید که برای بدست آوردن آن باید سر کیشه را شل کند و در واقع هزینه بیشتری را تقبل کند تا سرانجام معامله به صورت کاملا درست و بدون حرف و حدیثی انجام شود. در غیر این صورت دو طرف نتیجه ای نمی گیرند.

تنه انشاء:

عده ای هستند که ترجیح می دهند این گونه قیمت بیشتری را روی یک کالا قرار داده و دیگران را مجاب کنند که این خرید حتما باید انجام شود، در مورد اطلاعات بیشتری که می توان درباره این ضرب المثل گفت، در زمان گذشته مردم سکه های خود را که با آن امرار و معاش می کردند درون کیسه های کوچکی قرار می دادند و از این طریق بجای کیف پول از آن استفاده می کردند و هر مقداری که می خواستند گره کیسه کوچک که در حد کف دست بود را شل تر کرده و پول مورد نظر خود را بر می داشتند.

عده ای هیچ گاه دوست نداشتند که برای دستیابی به چیزی هزینه کنند و اغلب با این مشکل مواجه بودند که خسیس بودن به بخشی از زندگی آن ها تبدیل شده بود.

ضرب المثل جمله مشهور سر کیسه را شل کردن نیز مدام به ما یادآوری می کند که برای دستیابی به چیزی خاص باید حتما به مقدار لازم هزینه کنند تا به هیچ عنوان مشکلی رخ ندهد، بخصوص این نقل قول از سوی کسانی که ایجاد رابطه در فروش می کنند بار ها شنیده می شود.

انشا ضرب المثل جمله مشهور سر کیسه را شل کردن
انشا ضرب المثل جمله مشهور سر کیسه را شل کردن

نتیجه گیری:

نتیجه نهایی این که ضرب المثل سر کیسه را شل کردن تنها در مواردی بکار می رود که بحث مادی و اقتصادی است و نمی توان آن را به جمله و یا مفهوم دیگری نسبت داد.

انشا ضرب المثل جمله مشهور سر کیسه را شل کردنپایه دوازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 1