پایه دهم

انشا تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است

انشا در مورد ضرب المثل تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است برای پایه دهم

پایه دهم تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است

مقدمه:

قطعا تربیت در زندگی ما انسان ها اهمیت ویژه ای دارد و وقتی بیشتر با معنی و مفهوم آن آشنا می شویم که وارد جامعه شویم، رفتار هر یک از انسان ها در قبال ما وابسته به نوع دیدگاه و شیوه ای است که خانواده برای تربیت فرزند خود انتخاب کرده است.

هر یک از افراد جامعه در شکل گرفتن شخصیت یک بزهکار نقش دارند، او تحت تاثیر بسیاری از قضاوت های ما قرار گرفته است.

تنه انشاء:

این که بگوییم تربیت شخصی از نظر ما غلط است، تا حدی می تواند به عقیده ما در مورد تفاوت رفتار ها بستگی داشته باشد، اگر بخواهیم بیشتر درباره ضرب المثل تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است توضیح دهیم باید بگوییم این تشبیه بهترین شیوه برای فهماندن مفهوم ارتباط انسان و شخصیت اجتماعی اش در جامعه است.

وقتی یک گردو را روی سقف گنبدی شکل خانه قرار می دهید و یا این که از روی درخت جدا می شود، قطعا روی یک سقف مقعر قرار نخواهد گرفت و به زمین می افتد.

حالا که بیشتر با این موضوع آشنا شدیم، باید خاطر نشان شویم که در هر شرایطی انسان ویژگی های تربیتی خود را بروز خواهد داد، در صف، مترو، نانوایی، اداره ها، مدرسه، دانشگاه و…

قطعا هر پدر و مادری می تواند با مطالعه بهتر فرزند خود را در این مسیر یاری کند، به او بیاموزد که وقتی مورد تهاجم لفظی یک شخص قرار گرفت، چگونه با کم ترین ضرر وارده به شخصیت خود و طرف مقابل، از آسیب های احتمالی دور شود. رخدادی که بار ها ممکن است تکرار شود و قطعا ما را درگیر خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی :  انشا ضرب المثل آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داری

بهتر است همواره در مورد هر چیزی که از نظر ما اشتباه است و جامعه آن را به عنوان یک هنجار در نظر گرفته بپرسیم و اطلاعات مفیدی را کسب کنیم. در این شرایط بهتر متوجه می شویم که چرا یک قانون در شهرمان وجود دارد و نباید از آن سرپیچی کنیم.

انشا تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است
انشا تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است

نتیجه گیری:

تربیت یک انسان وابسته به شرایط جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و وابستگی های عاطفی کاملا متفاوت خواهد بود، از یک کودک خردسال که هنوز زبان به صحبت کردن باز نکرده است بگیرید تا فرزند خانواده که به مدرسه می رود، تمامی این عوامل او را مانند یک پازل کامل تر خواهند کرد.

بخش اصلی تربیت یک کودک و شکل گرفتن شخصیتش از سن 3 تا 10 سالگی می باشد.

انشا تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است – پایه دهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

36 + = 42