پایه دهم

انشا ضرب المثل آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داری

انشا با موضوع ضرب المثل آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داری

پایه دهم انشا ضرب المثل آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داری

مقدمه:

همواره باید در زندگی بیاموزیم که انسان ها می توانند در بسیاری از مواقع ایراد یکدیگر را نبینند و با هم رفتار بهتری داشته باشند، در واقع دیدن ایراد های شخص و تکرار مکرر آن ها می تواند به او آسیب های روحی و روانی زیادی وارد کند، اگر ایرادی از کسی می بینیم باید بیاموزیم که آن را در گوشش گفته و به هیچ عنوان با دیگران بازگو نکنیم.

تنه انشاء:

احتمالا شما هم ضرب المثل جالب آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داری را به اشکال دیگر نیز شنیده اید، اما مهم پیغامی است که این ضرب المثل برای ما خواهد داشت و می تواند دور ترین تصورات را نیز به واقعیت خود نزدیک کند که وقتی شخصی خود ایراد بزرگ و خاصی را دارد و آن را در دیگران یافته و مدام تکرار می کند، چه بسا که واقعا وجود داشته یا نداشته باشد، این مثل را می توانیم بکار ببریم.

مثلا فردی که خودش شخصیت تنبلی دارد و این مورد را در مورد اطرفیان خود به کار می برد و مدام نیز آن را تکرار می کند.

انسان ها در این شرایط باید بیاموزند که ممکن است ایرادی در آن ها وجود داشته باشد و تکرار کردن آن در مورد دیگران به هیچ عنوان پسندیده نیست، چه بسا که باید خود را نیز در این شرایط ببینند و هیچ گاه دیگران را قضاوت نکنند که اصولا کار اشتباهی است.

مطلب پیشنهادی :  انشا با موضوع روزی که نمره خوبی گرفتم 2
انشا ضرب المثل آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داری
انشا ضرب المثل آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داری

نتیجه گیری:

نکته جالب در مورد مقایسه خودمان با دیگران است، به این شکل که ممکن است پر از ایراد های بدتری باشیم که در ابعاد خیلی بزرگ تر و گسترده تر آن را می بینیم و به هیچ عنوان مثبت نیست.

سعی کنیم نخست بزرگ ترین ایرادات و اشتباهات را در خودمان اصلاح کنیم و سپس به دنبال اصلاح دیگران باشیم، شاید از نظر آن ها این مورد در ما نقص بدتری باشد اما به رویمان نیاورند. این مقایسه شاید تنها از دید ما می تواند مثبت باشد، در بسیاری از مواقع رک گویی با توهین اشتباه گرفته می شود. ما باید تفاوت میان این دو را به خوبی بیاموزیم و سعی در اصلاحش داشته باشیم.

 

انشا ضرب المثل آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داریپایه دهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 3