پایه هفتم

انشاء با رعایت نکات نگارشی زندگی دریای بی کران

انشاء با رعایت نکات نگارشی زندگی دریای بی کران

انشاء با رعایت نکات نگارشی زندگی دریای بی کران – پایه هفتم

مقدمه:

زندگی به مانند دریای بی کرانی است که شروعش را با ساحلی با امواج خروشان شروع می کنی اما انتهایش بی کران است و با چشم آن را نمی بینی باید سوار بر قایقی شوی و پاروزنان به انتهایش دست یابی.

تنه انشاء:

زندگی مانند الاکلنگی است که گاهی در اوج می خندی و لحظه ایی دیگر روی زمین سقوط می کنی و اندوهگین می شوی. بالاها و پایین ها وسقوط و صعودها زندگی را تشکیل می دهند. به ما درس می دهند و در این مسیر پر سنگلاخ، شیوه ی درست زندگی کردن و لذت بردن از آن را به ما می آموزد. درست زندگی کردن را باید از کسی که در این راه سربلند بیرون آمده است،

الگو بگیریم! اخلاق نیکو بیاموزیم و با دیگران با مهر و محبت برخورد کنیم. اگر کسی زمین خورد، معرفت خرج کنیم و دستش را بگیریم. اگر خودمان زمین خوردیم کمر همت ببندیم و برخیزیم. هیچگاه از پارو زدن در این دریا تا برای رسیدن به هدف دست بر نداریم.

این تلاش ها و این کوشش ها ما را برای رسیدن به آرزوهایمان نزدیک تر می کند. به طوری که در پایان مسیر از کارهای نکرده ی خود پشیمان نشویم و حسرت و افسوس را برای خود به یادگار نبریم. زیبا زندگی کردن و لذت بردن از آن یکی از بزرگ ترین اهداف خلقت انسان در دنیاست.

زیرا روزی همه سختی ها به اتمام می رسند و تو با کوله باری از خاطره ها عمر را وداع می گویی و چشم از این دنیا می بندی. پس با تمام وجودت پله های زندگی را به بالا برو و ترس و دلهره را کنار بگذار. زیرا زندگی به سرعت یک چشم بر هم زدن تمام می شود.

نتیجه گیری:

زندگی را اگر سخت بگیری، مشکلات بر سر راهت صف می بندد. پس تلاش کن با بهترینه خود آن را سپری کنی و از آن لذت ببری.

انشاء با رعایت نکات نگارشی زندگی دریای بی کران – پایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

41 − 35 =