پایه هفتم

انشا ضرب المثل تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شود

انشا درباره موضوع و جمله تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شود

پایه هفتم انشا ضرب المثل تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شود

مقدمه:

هر کسی وقتی کاری را مدام انجام می دهد سرانجام در آن به تحبر خاصی می رسد که شاید ادامه داده و همین طور این مسیر را پیش رود و البته که این کار ممکن است بسیار منفی، بد، تلخ و حتی سخت باشد، اما بالاخره او به این فضا عادت کرده است و نمی توان این عادت بد و منفی اش را نیز از او دور کرد و باعث شد که او این کار زشت و پلید را انجام ندهد.

تنه انشاء:

مثلا شخصی که مدام دزدری کرده و همه به او لقب دست کج را داده اند این مسیر را ممکن است همین طور ادامه دهد، اگر صرفا برای امرار و معاش خود دزدی می کرد حالا دست به کار های بزرگ تر و زشت تر می زند و ترجیح می دهد این کار خود را بزرگ تر، بد تر و زشت تر کند و توجهی نیز به حرف دیگران ندارد.

ضرب المثل تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شود خیلی صریح به ما اعلان این مسئله را خواهد رساند که وقتی کسی کاری را چه بد و چه خوب مدام انجام می دهد، سرانجام در آن به پیشرفت منفی و مثبت رسیده و ترجیح می دهد هیچ گاه آن را ترک نکرده و همواره این مسیر را با بدترین روش ها و یا خوب ترین اصول ادامه دهد.

او به هیچ عنوان نمی تواند پیروز میدان باشد، اگر کاری انجام می دهد که منفی است و در جهت منفی همین طور رو به جلو حرکت می کند و سعی می کند که به دستاورد های بزرگ تری برسد که شاید از نظر او دستاورد باشد.

انشا ضرب المثل تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شود
انشا ضرب المثل تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شود

نتیجه گیری:

ما باید بیاموزیم که اگر کار اشتباهی را انجام می دهیم و دیگران به ما مدام گوشزد می کنند، بهتر است هر چه سریع تر از آن دست برداریم چون ممکن است به آن عادت کنیم.

انشا ضرب المثل تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شودپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 4.55 ( 1 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 5