پایه هشتم

پروانه ای هستید که در تاریکی شب شمعی روشن پیدا کرده اید

پروانه ای هستید که در تاریکی شب شمعی روشن پیدا کرده اید

پایه هشتم صفحه81 پروانه ای هستید که در تاریکی شب شمعی روشن پیدا کرده اید

مقدمه:

هیچ گاه ناامید مشو،خدایی که بزرگیش حتی در فکر نمی گنجد قطعا در میان سیاهی ها، نوری برای هدایت گذاشته است تنها کافی است آن شمع را ببینی و راهت را با آن روشن نمایی.

تنه انشاء:

سیاهی همچون پرده ایی همه جا را در برگرفته بود، چشم هیچ جایی نمی دید و ترس در دلم رخنه کرده بود. اما با تمام وجود تکیه بر پروردگاری کرده بودم که بال هایم را این چنین زیبا و با ظرافت نقاشی کرده است

بنابراین امیدی که در دلم وجود داشت مانع از متوقف شدن من می شد و توان بال زدن را از من نمی گرفت. همینطور که به جلو پیش می رفتیم در میان تاریکی شب نوری از دور سو سو می زد. بال هایم قوت گرفتند و شادی وصف ناشدنی تمام وجودم را در برگرفت. هر چه جلوتر می رفتم نور پر رنگ تر می شد.

تا اینکه به مقصد رسیدم و نور شمع، چشم هایم را نوازش می کرد. از شادی به دورش چرخیدم، آنقدر طوافش کردم که گویی معبودم را از نزدیک می بینم. بال هایم زیر نور شمع جلوه ایی زیبا به خود گرفته بود و از شادی با صدای بلند می خندیدم! برایم آنجا پایان همه ی ناخوشی ها بود و نور شمع آرام بخش دل بیقرارم شده بود

 آنقدر به دورش چرخیدم و آب شدن شمع را دیدم که با تمام وجود حس کردم آن لحظه ی معود فرا رسیده است زمان وصال رسیده است و معشوق به عاشق رسیده است. آن چنان که بال هایم را به دور شمع بپیچانم و برای همیشه با او ابدی شوم.

نتیجه گیری:

اگر امید داشته باشید قطعا در امید به رویتان باز خواهد شد و در میان ظلمات شب راهی را برای رسیدن به نور برایتان هموار  خواهد شدبنابراین هرگز ناامید نشوید. درهای پشت سرتان را نبندید زیرا خدا هرگز شما را در تاریکی ها رها نخواهد کرد.

پروانه ای هستید که در تاریکی شب شمعی روشن پیدا کرده اید- پایه هشتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

نظر شما در مورد این انشاء چه بود؟

امتیاز کل

خلاصه امتیاز به این انشاء از دیدگاه شما

امتیاز کاربران: 3.74 ( 5 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 − 26 =