پایه دوازدهم

انشا چگونه می توان از تاریخ عبرت گرفت

انشا با موضوع چگونه می توان از تاریخ عبرت گرفت پایه دوازدهم

پایه دوازدهم انشا چگونه می توان از تاریخ عبرت گرفت

مقدمه:

هر کدام از انسان ها در طول تاریخ سرگذشتی داشتند که افراد مهم در ذهن ما باقی می مانند و می دانیم که هر کدام از افراد مهم و البته گاه موفق به چه صورت زندگی کرده اند، ممکن است آن ها را قضاوت کنیم و خودمان ها جای آن ها قرار داده و حتی تصمیمی متفاوت بگیریم.

تنه انشاء:

در طول تاریخ بار ها انسان ها کار های بزرگی انجام داده اند، مطالعه تاریخ باعث می شود که از اشتباهات، رفتار های درست، تصمیمات حیاتی و مهم درس گرفته و بیاموزیم که چه کسی می تواند در چه زمینه ای به چه نقطه ای برسد، این نقطه گاه موفقیت است، گاه سخت ترین وضعیت خواهد بود و برخی رخداد ها نیز تلخ است.

از تلخی ها و اشتباهات در طول تاریخ می توان نتایج خوبی گرفت، در واقع کاری که قبلا انجام شده است و امکان ندارد از آن نتیجه خوبی دریافت شود را به هیچ عنوان تکرار نکنیم که سبب بزرگ ترین پشیمانی می شود. این پشیمانی در کسانی که از عاقبت مطلع بودند اما به انجام آن پافشاری می کردند چند برابر است.

تاریخ گاه تکرار می شود و ما این تکرار را می توانیم با تجربه ای که از گذشته بدست آورده ایم تغییر دهیم، البته که تغییر صرفا باید مثبت باشد. در غیر این صورت ممکن است حتی مطالعه تاریخ نیز برای ما تجربه خوبی نباشد، در نهایت خودمان باید سرانجام کار را دگرگون کرده و منتظر موفقیت نباشیم.

مطلب پیشنهادی :  انشا چرا انسان های با تجربه موفق هستند
انشا چگونه می توان از تاریخ عبرت گرفت
انشا چگونه می توان از تاریخ عبرت گرفت

نتیجه گیری:

تصمیمات مثبت نیز جایگاه خاص خود را دارند و می توانند زندگی ما را به سوی پیشرفت هدایت دهند، این هدایت تا جایی انجام می شود که ممکن است حتی حاصل آنچه انجام داده ایم و از تاریخ درس گرفته ایم بهتر شود.

انشا چگونه می توان از تاریخ عبرت گرفتپایه دوازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

87 + = 94