پایه هفتم

انشا مثل نویسی با يكدست دو هندوانه نميشود برداشت

انشا با موضوع مثل نویسی با يكدست دو هندوانه نميشود برداشت پایه هفتم

پایه هفتم انشا مثل نویسی با يكدست دو هندوانه نميشود برداشت

مقدمه:

هر کسی می داند که بسیاری از کار ها در دنیای واقعی نشدنی است و ما نمی توانیم تضمینی بر انجام آن داشته باشیم، در مورد ضرب المثل با یکدست دو هندوانه نمیشود برداشت باید بگوییم که وقتی کاری را نمی توانیم انجام دهیم، در واقع آمادگی اش را نداریم، گاه نیز منطقا این کار قابل انجام نیست.

تنه انشاء:

مانند این است که بگوییم ما می توانیم ساختمانی را در دست گرفته و وزن آن را تحمل کنیم، بالاخره شرایط انسان نشان می دهد که یک کار را نمی تواند انجام دهد و این مسئله عجیبی نیست. در واقع ما باید آمادگی انجام یک کار را ابتدا در خود ببینیم و سپس در مورد آن تصمیم بگیریم، همین که کمی فکر کنیم قطعا می توانیم زود تر به چیزی که می خواهیم برسیم، البته اگر بستر آن در ما فراهم باشد.

فراهم بودن این بستر روز به روز بیشتر مشخص خواهد شد و هر کسی می تواند زندگی را برای خود به سمت و سوی مثبت یا منفی ببرد. زمانی که این حرکت مثبت باشد قطعا هر چقدر هم که پیش می رویم وضعیت بهتر است. هر چقدر اشتباه کنیم این شرایط به نفع ما نخواهد بود و در نقطه ای با آسیب روبرو می شویم.

انشا مثل نویسی با يكدست دو هندوانه نميشود برداشت
انشا مثل نویسی با يكدست دو هندوانه نميشود برداشت

نتیجه گیری:

تلاش برای انجام کاری که نتیجه اش خوب نیست و یا حتی امکانش وجود ندارد، همیشه یکی از مسائلی بود که بشر با آن روبرو بوده و البته بسیاری از موفقیت های بشر نیز زمانی به وقوع پیوست که برای انجام یک کار بار ها سعی و تلاش کرد، مثلا اختراع نخستین لامپ و همین طور پیشرفت آن در طول سال های آینده.

انشا مثل نویسی با يكدست دو هندوانه نميشود برداشتپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =