پایه دوازدهم

انشا ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی

انشا درباره جمله گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی

پایه دوازدهم انشا ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی

مقدمه:

تلاش و ایستادگی در برابر مشکلات، دشواری ها و لحظات سخت می تواند نتایج خوب و خوشایندی برای هر کدام از ما داشته باشد و اگر هر انسانی می توانست از همان دوران جوانی ایستادگی خود را در برابر گرفتاری ها چند برابر کند و پس از مواجه شدن با هر در بسته و سد پیش و روی مسیر موفقیت نا امید نشود، بسیار زود تر به تکامل می رسید.

تنه انشاء:

ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی به طور کامل واضح به یک شخص گوشزد می کند که اگر در زندگی و هر کاری صبر و تلاش بی وقفه داشته و موفقیت خود را به همگان اثبات کند و پس از گذشت مدت کوتاهی نا امید نشود، قطعا به سرانجام خوش و هدفی که دارد می رسد.

این بستگی به هر کدام از ما خواهد داشت که تا چه میزان در برابر سختی ها از خود مقاومت نشان می دهیم، وقتی کاری را انجام می دهیم و هر بار شکست می خوریم، قطعا اگر رهایش کنیم و دیگر هیچ تمرین و استفاده از درس های زندگی در کار نباشد، موفقیت و پیروزی نیز معنی نخواهد داشت.

غوره در ابتدا بسیار ترش و مزه ای متفاوت و عجیب با چیزی که از حلوا داریم از درخت چیده می شود، اما غوره پس از گذشت مدتی معین دگرگون شده و طعمی متفاوت از خود نشان می دهد که در این ضرب المثل و با بررسی معنی آن به طور کاملا شفاف و دقیق می توانیم، این مضمون را درک کنیم.

مطلب پیشنهادی :  انشا در مورد اختلاف نظر در انسان ها
انشا ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی
انشا ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی

نتیجه گیری:

تقاوت انسانی که در زندگی خود مدام در عجله برای رسیدن به خواسته ها است با کسی که آهسته و پیوسته حرکت می کند، موفقیتی است که در نهایت کسب می کند. شاید فرد عجول یک بار این موفقیت را کسب کند، اما فرد صبور بار ها می تواند در مسیر های مختلف که حتی ممکن است با آن ها آشنا نباشد قدم بردارد و به خواسته خود برسد.

انشا ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازیپایه دوازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 1.7 ( 1 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

63 + = 64