پایه دهم

انشا ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری

انشا درباره ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری

پایه دهم انشا ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری

مقدمه:

احتمالا تاکنون ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری را شنیده اید و می دانید که مربوط به کاری است که ما انجام می دهیم و عموما یا از آن نتیجه مطلوب را می گیریم و یا این که با شکست مواجه می شویم، بسیاری برای این که منطق کار خود را دقیق تر مورد بررسی قرار دهند به این ضرب المثل رجوع می کنند.

تنه انشاء:

در واقع به این معنی است که وقتی کاری را انجام می دهید و در عین ناباوری به سرانجام نمی رسد و در مسیر خود پیروز نمی شوید، یقینا در رحمت دیگری به روی شما باز می شود و خداوند بزرگ و متعال مسیر دیگری را سرانجام پیش و روی شما قرار می دهد تا به وسیله آن به خواسته ها، اهداف و آرزو های خاصی که در ذهن دارید برسید.

این مسئله کاملا ضد نا امیدی است، در واقع اگر فکر می کنید که پس از شکست در یک مسئله و یا کار، باید نا امید شوید، این ضرب المثل را نقض کرده اید.

خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری از زاویه دید دیگر به این معنی است که وقتی مسیر به موفقیت بن بست بوده و شما نمی توانید به جلو بروید، باید دقت خود را چند برابر کرده و دری درست را باز کرده و برای عبور از سختی ها انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی :  انشا با موضوع زیبایی های شب
انشا ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری
انشا ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری

نتیجه گیری:

در واقع باید گفت که هر کسی ممکن است در زندگی با بن بست و مشکلات زیادی مواجه شود و به روی موفقیت های خود در بسته ببیند، تفاوت انسان های موفق با ضعیف نیز در همین است که بالاخره راه درست را برای موفق شدن انتخاب و پیدا می کنند و به سرانجام خوشی در زندگی خودشان می رسند.

آن ها هیچ گاه از رحمت خداوند بزرگ و متعال نا امید نمی شوند.

 

انشا ضرب المثل خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگریپایه دهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 2.63 ( 2 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

97 − = 88