پایه هشتم

انشا ضرب المثل آن را که حساب پاک است از معامله چه باک است

انشا درباره ضرب المثل آن را که حساب پاک است از معامله چه باک است

پایه هشتم انشا ضرب المثل آن را که حساب پاک است از معامله چه باک است

مقدمه:

عده ای هستند که همواره سعی دارند دیگران را متهم به اتفاقات تلخ سخت و بد کنند و اگر از این وضعیت رها نشوند، خودشان ممکن است درگیری های زیادی را به وجود آورده و چه بسا زندگی شان از هر نظر از دیگران بدتر و تیره تر باشد. اما توجهشان به زندگی افراد دیگری است.

تنه انشاء:

آن را که حساب پاک است از معامله چه باک است خیلی ساده بیان می کند که وقتی کسی در کار های خود دقت داشته و تمامی مسائل را صورت حرفه ای انجام داده و برخورد کاملا مناسبی با مسائل مختلف دارد قطعا با مشکلی نیز روبرو نمی شود، عده ای هستند که وقتی تلاش می کنند برای هدفی مسیر خود را باز کنند به سراغ کار های اشتباه و البته روش های غیراصولی می روند که سرانجام خوشی ندارد.

این ضرب المثل خیلی ساده به ما بیان می کند که وقتی فردی در حساب و کار هایی که انجام می دهد هیچ مشکلی ندارد و هیچ خطایی از او سر نزده قطعا درگیر ترس و تنش نمی شود و می تواند خیلی سریع و آسان همه را قانع کند که کار درستی را در هر مرحله از زندگی انجام می دهد.

انشا ضرب المثل آن را که حساب پاک است از معامله چه باک است
انشا ضرب المثل آن را که حساب پاک است از معامله چه باک است

نتیجه گیری:

او همواره می داند که ممکن است توسط دیگران قضاوت شود اما به این مسئله توجهی نمی کند و حتی سعی می کند که نسبت به این سوء تفاهم ها نیز واکنشی از خود نشان ندهد و عموما این واکنش بسیار سخت و از روی ترس نخواهد بود که البته اگر در کار باشد.

مطلب پیشنهادی :  انشا در مورد اختراعات مهم بشر

بیاموزیم که باید همواره به عقاید دیگران احترام بگذاریم، اما مسئله رعایت هر اصلی که به عنوان قانون در زندگی شناخته می شود بسیار واجب خواهد بود.

انشا ضرب المثل آن را که حساب پاک است از معامله چه باک استپایه هشتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 75 = 83