پایه یازدهم

انشا شعر آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است غنیمت شمار

انشا با موضوع شعر آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است غنیمت شمار

پایه یازدهم انشا شعر آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است غنیمت شمار

مقدمه:

هر کسی باید بداند که هر لحظه از زندگی اش تنها یک بار رخ خواهده داد و پس از آن دیگر تکراری در کار نخواهد بود و ضمن این که باید بیاموزیم انسان ها در وضعیت های مختلف احساسات متفاوتی درباره گذر زمان دارند، گاه خوشحال و امیدوار و گاه نا امیدی و پر از ترس.

تنه انشاء:

زمان که می گذرد حتی یک ثانیه از آن را نیز نمی توانیم باز گردانیم، حداقل تا زمانی که این متن را نوشته ایم دیگر چنین رخدادی در پیش نخواهد بود، همواره باید به یاد داشته باشیم که وقتی با گذر زمان اتفاق تلخ برای ما رقم می خورد عموما دوست داریم زود تر از دوره جوانی، میانسالی، کودکی و… گذر کنیم. مثلا یک جوان به دلیل مسئولیت های سخت دوست دارد زود تر از این وضعیت رها شده و چند سالی از سنش بگذرد.

در صورتی که این مسئله اشتباه است، ما باید در لحظه زندگی کنیم و بیاموزیم که هر دوره زمانی و سنی مزایا و معایب خاص خود را دارد و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم تا در آینده با حسرت از کنار لحظات مختلف زندگی مان نگذریم. ما نمی توانیم دوباره تجربه های دوره جوانی و میانسالی را بدست آوریم، پس باید در همان لحظه بهترین استفاده از عمر خود را داشته باشیم تا در آینده از اتفاقاتی که رخ داده است پشیمان نباشیم.

انشا شعر آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است غنیمت شمار
انشا شعر آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است غنیمت شمار

نتیجه گیری:

شعر آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است غنیمت شمار به ما می آموزد که یکی از چیز هایی که در زندگی بازگشت و مسیر جبرانی نخواهد داشت گذر عمر است، پس همواره باید آن را به بهترین شکل استفاده کنیم.

مطلب پیشنهادی :  انشا با موضوع روزی که نمره خوبی گرفتم 2

انشا شعر آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است غنیمت شمارپایه یازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 3.4 ( 2 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 + = 37