پایه دهم

انشا در مورد اختراع لامپ و کشف الکتریسیته

انشا با موضوع لامپ و نیروی برق یکی از مهم ترین اختراعات و اکتشافات بشر

پایه دهم انشا در مورد اختراع لامپ و کشف الکتریسیته

مقدمه:

قطعا بشر تاکنون به بخش عظیمی از پیشرفت های خود در طول زندگی طولانی اش رسیده است، از همان ابتدا که انسان های نخستین وارد این دنیا شدند، فهمیدند که برای بقا باید جنگید، این جنگ بر سر هر چیزی می توانست باشد، بخش مهمی از آن بستگی به هوش و ذکاوت یک فرد در زمینه های مختلف و موضوعات متفاوت دارد.

توماس ادیسون یکی از شخیت های مهم در انقلاب های علمی است که توانست نسخه ی قدرتمند تری از یک لامپ را طراحی کند.

تنه انشاء:

شخصی که در دوران تحصیل از او قطع امید کرده بودند و در خانه درس می خواند و می آموخت تبدیل به یکی از مهم ترین و جادوانه ترین شخصیت های تاریخ شد که هم اکنون نیز نام او را در کتب درسی می شنویم، ضرورت این کشف این بود که انسان ها فرا گرفتند که نیروی برق می تواند تبدیل به روشنایی و پس از آن دیگر انرژی ها از جمله گرمایی و… شود.

در دوره ای که انسان ها در تاریکی ها و به وسیله شمع و نهایتا آتش زدن چراغ های نفتی زندگی می کردند، حالا تبدیل به پیشرفت های عظیمی شده که قطعا اهمیت آن با توجه به کشف نیروی الکتریسیته به این سطح رسیده است.

شما فکر می کنید که چرا نیروی برق تا این حد باعث تحول در زندگی ما شد؟ از تلفن های همراه هوشمند و کامپیوتر های قدرتمندی که در دست داریم تا سفر های سریع از طریق دنیای اینترنت به نقاط مختلف دنیا.

انشا در مورد اختراع لامپ و کشف الکتریسیته
انشا در مورد اختراع لامپ و کشف الکتریسیته

نتیجه گیری:

ادیسون توانست با توسعه لامپ ها و سیستم های روشنایی قدیمی که تنها چند ساعت دوام می آوردند باعث پیشرفت مهمی شود.

ما همواره وابسته به این اختراعم مهم هستیم، تصور کنید یک هفته هیچ نیروی الکتریسته و روشنایی وجود نداشته باشد، بسیاری از اقتصاد ها و شرکت ها دچار مشکلات بزرگ و شکست های سختی می شوند.

این وابستگی به نیروی برق باعث شده که روش هایی مانند انرژی خورشیدی و توربین ها برای تقویت آن به روی کار آمده و به این صورت برق تولید شود.

 

انشا در مورد اختراع لامپ و کشف الکتریسیتهپایه دهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 − = 70