پایه هشتم

انشا در مورد آفریده های خداوند بزرگ – دریا

انشا با موضوع آفریده های خداوند بزرگ - دریا پایه هشتم

پایه هشتم انشا در مورد آفریده های خداوند بزرگ – دریا

مقدمه:

دریا یکی از بزرگ ترین و خارق العاده ترین آفریده های خداوند بزرگ و بخشنده است، منبعی از نعمت های الهی که باعث کسب روزی انسان های زیادی می شود و البته که فواید زیادی نیز تاکنون برای بشر داشته است، ماهی ها و صد البته گونه های جانداری زیادی در دریا ها زندگی می کنند.

تنه انشاء:

وسعت دریا ها بخش عظیم تر کره زمین است، می دانیم که بیشترین قسمت کره زمین از آب های بزرگ تشکیل شده است که به آن ها اقیانوس نیز گفته می شود، تمامی دریا ها به یکدیگر راه دارند، البته برخی از آن ها چنین ساختاری ندارند و قطعا در دسته دریا قرار نمی گیرند.

دریایچه ی خزر که البته ساختار فیزیکی کاملا شبیه به دریا دارد اما مسئله این است که به آب های آزاد راهی نخواهد داشت و به اقیانوس ها ختم نمی شود. وسعت دریا ها همیشه سوال برانگیز و عجیب است و احتمالا برای شما هم سوالات زیادی در مورد دریا ها وجود دارد، دریای خلیج فارس و عمان دو دریای دیگری هستند که مربوط به کشورمان هستند.

پس از تمامی اطلاعاتی که در مورد دریا ها بدست آوردیم باید بدانیم که این گستره بزرگ از کره زمین محل زندگی جانداران زیادی است و قطعا همواره باید در حفظ آن کوشید، جلوگیری از آلودگی دریا ها مهم ترین وظیفه ای است که انسان ها باید آن را به درستی انجام دهند.

انشا در مورد آفریده های خداوند بزرگ - دریا
انشا در مورد آفریده های خداوند بزرگ – دریا

نتیجه گیری:

اگر دریا ها در خطر آلودگی و نابودی باشند قطعا بخش مهمی از چرخه طبیعت نیز از بین خواهد رفت و این به هیچ عنوان خبر خوشی نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی :  انشا ضرب المثل دو قورت و نيمش باقی مانده

فراموش نکنید که دریا ها در چرخه طبیعیت نیز نقش مهمی دارند.

 

انشا در مورد آفریده های خداوند بزرگ – دریاپایه هشتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

54 + = 57