پایه هفتم

انشا دریا های بزرگ و پهناور ایران

انشا در مورد دریا های بزرگ و پهناور ایران پایه هفتم

پایه هفتم انشا دریا های بزرگ و پهناور ایران

مقدمه:

انشای امروز ما در مورد دریا های پهناوری است که سرزمین های مختلف از جمله ایران از آن ها خواهد داشت، دریای خزر، دریای خلیج فارس و همین طور دریای عمان از پهناور ترین ها هستند، ایران بخشی از دریای خزر را در اختیار دارد.

تنه انشاء:

دریای خزر بزرگ ترین دریاچه دنیا است که البته به این دلیل به آن دریاچه می گویند که به آب های بزرگ و اقیانوس ها راه ندارد. اما مسئله این است که ساختاری کاملا شبیه به دریا خواهد داشت. بعلاوه این که اگر ترجیح می دهید در مورد دریا های پهناور بدانید کتاب های زیادی در این زمینه وجود دارد که هر کدام موضوعات خاصی را بررسی می کنند. می توانید در مورد دریا های خلیج فارس و عمان نیز بیشتر بدانید.

به همه این مسائل اگر گذری داشته باشیم، باید بدانیم که دریا ها منبع و بخش عظیمی از ثروت هر کشوری هستند، عموما از دریا ها نفت استخراج می شود، صنایع پتروشیمی فعالیت خود را در قسمت بسیار بزرگی مدیون دریا ها هستند.

ماهیگیری و همین طور جابجایی های دریایی نیز به همین ترتیب خواهند بود. اگر دریا نبود قطعا بسیاری از خانواده ها با مشکلات معیشتی روبرو می شدند، ماهی گرفتن یکی از پیشه ها و شغل هایی است که مردم بندر به آن مشغول هستند.

انشا دریا های بزرگ و پهناور ایران
انشا دریا های بزرگ و پهناور ایران

نتیجه گیری:

این کار در بسیاری از شهر های ایران و بنادر آن نیز رونق دارد، انزلی، بندر عباس، بندر لنگه و… از جمله مهم ترین بنادر و شهر های نزدیک به دریا های بزرگ ایران هستند. قطعا بخش دیگر و مهم آن که در موردش می شنویم سفر های دریایی، صادرات و وارداتی است که از سمت دریا ها انجام می گردد.

مطلب پیشنهادی :  انشا در مورد روزنامه ها و بررسی انواع آن ها

 

انشا دریا های بزرگ و پهناور ایرانپایه هفتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

40 − = 37