پایه هشتم

انشا درباره ضرب المثل هر چه سنگ است مال پای لنگ است

انشا درباره جمله و ضرب المثل مشهور هر چه سنگ است مال پای لنگ است

پایه هشتم انشا درباره ضرب المثل هر چه سنگ است مال پای لنگ است

مقدمه:

امروزه هر کسی ممکن است در زندگی خود مشکلات و گرفتاری های زیادی داشته باشد و احساس کند که این وضعیت تنها مختص اوست و برای افراد دیگر رخ نداده است و زندگی آن ها جریان و ترسی که با هم آمیخته شده اند را داشته و در مورد دیگران چنین وضعیتی حاکم نبوده، در واقع خود را تافته ی جدا بافته می دانند.

تنه انشاء:

برخی نیز بدشانسی های مکرر خود را به بسیاری مسائل عجیب و دور از ذهن نسبت می دهند که حتی واقعیت ندارد و از نظر بسیاری نیز کاملا عجیب و دور از ذهن است، بدشانسی به معنای واقعی که دارد از نظر بسیاری از اندیشمندان نمی تواند دلیل واقعی و درستی برای اتفاقات تلخ و سخت در زندگی اشخاص باشد.

همان طور که کاملا از عنوان این ضرب المثل مشخص است، هر چه سنگ است مال پای لنگ است نشان از کسانی است که مدام در زندگی خود گرفتاری ها و مشکلاتشان را با حال بدشان پیوند می زنند و حس می کنند هر چه مشکل و گرفتاری بزرگ است تنها برای افرادی که دچار آسیب های فراوان شده اند رخ می دهد.

منظور اصلی آن ها این است که آسیب، صدمه های جسمی و روحی همیشه مختص کسانی است که خود به اندازه کافی درگیر تلخی ها، سختی ها و پلیدی های پیش و رویشان و افراد زندگی شان شده اند و حالا دیگر در مورد آن ها حداقل کافی است که با این مشکلات و سختی ها روبرو نشوند.

مطلب پیشنهادی :  انشا در مورد نقش تجربه در پیشرفت و موفقیت
انشا درباره ضرب المثل هر چه سنگ است مال پای لنگ است
انشا درباره ضرب المثل هر چه سنگ است مال پای لنگ است

نتیجه گیری:

این که ما همیشه و همه چیز را با حس بد و تلخ ببینیم قطعا مثبت نیست و نمی تواند باعث شود به هدف ها و آرزو های بزرگی که در ذهن و اندیشه داریم برسیم، در نتیجه بهتر است که همیشه امید به زندگی را در خود تقویت کرده و به رحمت و بخشش خداوند متعال ایمان داشته باشیم که قطعا رخ خواهد داد.

انشا درباره ضرب المثل هر چه سنگ است مال پای لنگ استپایه هشتم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − = 2