پایه دوازدهم

انشا درباره حیوانات و گونه های در حال انقراض

انشا با موضوع حیوانات در حال انقراض

پایه دوازدهم انشا درباره حیوانات و گونه های در حال انقراض

مقدمه:

آیا تاکنون اندیشیده اید که حیواناتی هستند که گونه های آن ها پس از گذشت مدتی به سوی انقراض می رود و قطعا نابودی عظیمی در انتظار آن ها خواهد بود، مثلا ببر های بزرگ جثه و قوی که در حال حاضر کم تر در دشت ها و جنگل های مختلف مشاهده می شود، حالا تنها تعداد محدودی از آن ها در سطح دنیا باقی مانده است و قطعا شکار بی رویه و از بین رفتن محیط زیست و گسترش شهرسازی یکی از دلایل اصلی آن است.

تنه انشاء:

بخش مهم و عظیمی از این انقراض ها وابسته به انسان ها است و این که آن ها می توانند در کنار ما با آرامش زندگی کنند اما اتفاق هایی رخ می دهد که باعث مرگ این موجودات می شود.

در نظر داشته باشید که هر انسان می تواند سهم عظیمی از زندگی را به این موجودات بازگرداند، بسیاری از این حیوانات به دلیل پوست و همین طور بخش های مختلف استخوان بندی توسط انسان ها شکار می شوند و این قطعا خبر بسیار بدی است که احتملا تا چند سال دیگر تنها کودکان می توانند از روی تصاویر و مجللات و کتب درسی با این حیوانات آشنا شوند.

در واقع انسان ها وارد قلمرو زندگی و حریم آن ها می شوند و وقتی در این مناطق توسط حیوانات دیده می شوند، آن ها دیگر نمی توانند شکار داشته باشند و در گوشه ای از گرسنگی با چنگال مرگ دست و پنجه نرم کرده و خیلی زود آسیب دیده و از بین خواهند رفت.

شما می توانید با تحقیق در اینترنت اطلاعات زیادی درباره این گونه های در حال انقراض بدست آورید که واقعا جالب خواهد بود.

نتیجه گیری:

حیوانات باید در سرتاسر زمین و در محل زندگی و زادگاه واقعی شان حفظ شوند، این کار در حال حاضر توسط دانشمندان در سرتاسر جهان و بخصوص ایران در حال انجام شدن است و  بسیاری از این گونه ها مجددا وارد طبیعت و احیا شده اند.

تفاوتی ندارد که این گونه ها در چه وضعیتی هستند، قطعا شکار حیوانات غیرمجاز اتفاق بدی برای کره زمین و طبیعت است. دانشمندان نیز درباره هر کدام از این حیوانات و بقای آن ها چاره های بسیاری اندیشیده اند.

انشا درباره حیوانات و گونه های در حال انقراض
انشا درباره حیوانات و گونه های در حال انقراض

 

انشا درباره حیوانات و گونه های در حال انقراضپایه دوازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

47 + = 56