پایه یازدهم

انشا با موضوع همسفر با برگ درختان از بهار تا خزان

انشا درباره همسفر با برگ درختان از بهار تا خزان

پایه یازدهم انشا با موضوع همسفر با برگ درختان از بهار تا خزان

مقدمه:

روز های سال می گذرد و تغییر در اطراف خود مشاهده می کنیم، اما عده تغییرات را باید در ذهن و جسم خود بیابیم، از جایی به بعد بجای رشد کردن و بزرگ شدن پیر می شویم، این اتفاق هر سال برای درختان به شکل کاملا متفاوت تری رخ می دهد.

تنه انشاء:

باید بیاموزیم که وقتی مسیر زندگی به ما مدام سختی ها و گرفتاری های تحمیل می کنید، تحمل و عبور کردن از این وضعیت بهترین اتفاق خواهد بود، در نتیجه باید بگوییم که هر کسی ممکن است با دیدن برگ درختان در یک فصل خاص تعبیری متفاوت داشته باشد، اما نکته مهم این است که وقتی برگ درختان در بهار را می بینیم احساس تازه و مثبتی به ما دست می دهد، اما در همین باره وقتی به سمت پاییز می رویم ناگهان احساس غم سختی در وجود ما نهفته خواهد شد.

مسئله مهم دیگر این است که برگ درخت در تابستان و بهار دوباره جان تازه ای به خود می گیرد، درست مانند کسی که مجددا از سختی ها و مشکلات نجات یافته است و صد البته که حالا امید به زندگی دارد. موضوع مهم دیگر این است که وقت برگ درختان تازه می شود انگار اتفاقی نیفتاده، کسی دیگری نمی پرسد که برگ های قبلی چه بر سرشان آمده است و این که آیا ما می توانیم درک کنیم برای برگ ها چقدر سخت است که از درخت خود دور باشند؟

انشا با موضوع همسفر با برگ درختان از بهار تا خزان
انشا با موضوع همسفر با برگ درختان از بهار تا خزان

نتیجه گیری:

برگ درختان مسیر پیچیده ای را طی می کنند و هر کدام از آن ها قطعا سرنوشت عجیبی دارند، برخی زیر پا له می شوند و برخی نیز همواره بر روی درختان می مانند تا این که باد آن ها را کنار زده و همین طور به مسیر آب سپرده می شوند.

انشا با موضوع همسفر با برگ درختان از بهار تا خزانپایه یازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 2.5 ( 3 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 6 = 4