پایه دهم

انشا با موضوع شعر تاجهان بود از سر آدم فراز کس نبود از راز دانش بی نیاز

انشا درباره شعر معروف تاجهان بود از سر آدم فراز کس نبود از راز دانش بی نیاز

پایه دهم انشا با موضوع شعر تاجهان بود از سر آدم فراز کس نبود از راز دانش بی نیاز

مقدمه:

قطعا هر کسی می داند که بدست آوردن یک علم تا چه حد می تواند مفید باشد و باعث شود که ما در زندگی دچار دگرگونی ها و تغییرات عظیم و گسترده شویم، اما اگر بخواهیم واضح تر بگوییم، مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که وقتی علمی را بدست می آوریم همه چیز تمام نشده.

تنه انشاء:

نکته مهمی وجود دارد و آن هم این است که هر چه بیشتر کسب علم کنیم نیازمان نیز به آن چند برابر می شود، در واقع انسانی نادان است که با کسب کمی علم احساس کند که دیگر به هیچ چیز و هیچ شخصی نیاز ندارد، موفق ترین است، می تواند به هر چیزی که می خواهد در اسرع وقت و کم ترین زمان ممکن برسد، در صورتی که این مسئله به هیچ عنوان صحیح نیست.

ما وقتی علمی را می آموزیم، نوبت کسب تجربه است، کسب تجربه باعث می شود که به آنچه می خواهیم برسیم، کسب تجربه به ما مسیر را در دنیای واقعی نشان می دهد و در واقع همان حس قدرتی است که وقتی یک بار شخصی مسیری را پیش می رود، دیگر نگرانی های بی مورد برای ادامه آن نخواهد داشت.

ضمن این که ممکن است فکر کند باز هم تجربه اش کافی نیست و نیاز است که در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد. ما باید دنیا را با هر علمی که به ما می آموزد قبول کنیم. این که عده ای وقتی به درجه علمی می رسند دیگر نیازی به پیشرفت نمی بینند، خود را درگیر اشتباه بزرگ و سختی کرده اند.

انشا با موضوع شعر تاجهان بود از سر آدم فراز کس نبود از راز دانش بی نیاز
انشا با موضوع شعر تاجهان بود از سر آدم فراز کس نبود از راز دانش بی نیاز

نتیجه گیری:

تاجهان بود از سر آدم فراز کس نبود از راز دانش بی نیاز خیلی واضح به انسان، اشرف مخلوقات می آموزد که تا زمانی که دنیا پابرجاست و زندگی در جریان دارد باید علم کسب کند و هیچ گاه از آن بی نیاز نخواهد بود.

انشا با موضوع شعر تاجهان بود از سر آدم فراز کس نبود از راز دانش بی نیازپایه دهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 13 =