پایه یازدهم

انشا با موضوع دوست داری دنیا چگونه باشد

انشا درباره ویژگی های دنیای خوب و دوست داری دنیا چگونه باشد

پایه یازدهم انشا با موضوع دوست داری دنیا چگونه باشد

مقدمه:

هر فرد در این دنیا برای دستیابی به موفقیت می جنگد و گاهی فراموش می کند که چیزی به عنوان انسانیت وجود دارد، گاه جنگ ها باعث می شوند که انسان ها با یکدیگر درگیر شده و رخداد های بسیار تلخی را رقم بزنند، مثلا جنگ جهانی اول و دوم کشتار های زیادی را در سراسر جهان رقم زدند.

تنه انشاء:

نقش گفتگو در زندگی ما باید به شکل ویژه ای تغییر کند، برای حل سوء تفاهم ها گفتگو کنیم، نه صرفا ایجاد مشکل و به وجود آوردن اختلافاتی که تاکنون وجود نداشته و شاید اگر در مورد آن صحبتی نمی شد نیز به وجود نمی آمد، زندگی بسیاری از ما وابسته به یکدیگر است، از پزشک، پرستار، نانوا، معلم، کارمند گرفته تا…

باید در هنگام رفتار با یکدیگر بیشتر مراقب باشیم، مبادا دلی بشکند و مبادا مشکلی در رفتار ما با دیگران وجود داشته باشد که موجب غم و اندوه شود. اگر همواره با یکدیگر رفتار های خوب، منطقی داشته باشیم، هم زود تر مشکلات حل می شوند و هم زود تر به نتیجه ای که هر کدام صبح از خواب بر می خیزیم در ذهن داریم می رسیم.

بهتر است بدانیم که اگر به زمین و دنیای اطرافمان آسیبی بزنیم، نخست خودمان دچار ضرر و مشکلات بزرگی می شویم. بهترین دنیا دنیای پر از انسان هایی است که به یکدیگر احترام می گذراند و از غم و اندوه دور هستند.

انشا با موضوع دوست داری دنیا چگونه باشد
انشا با موضوع دوست داری دنیا چگونه باشد

نتیجه گیری:

تنها زمانی به دنیای ایده آلی که در ذهن داریم می رسیم که سعی کنیم کدورت های تلخ را کنار بگذاریم، همواره با صحبت کردن مشکلات خود را حل کنیم و مهم تر از همه به تمامی موجودات روی زمین احترام بگذاریم، حس این احترام متقابل می تواند باعث شود که ما هدفمند زندگی کنیم، البته گاهی ممکن است احترام را از سوی دیگران دریافت نکنیم که این البته موضوع مهمی است، باید به دیگران بیاموزیم که رفتاری های اشتباه آن ها موجب اتفاقات تلخ در دنیا می شود و بزودی خودشان نیز با چنین حسی روبرو می شوند.

مطلب پیشنهادی :  انشا در مورد عصبانیت و افراد عصبانی

انشا با موضوع دوست داری دنیا چگونه باشدپایه یازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: 3.33 ( 7 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1