پایه یازدهم

انشا با موضوع اتفاقات خوب زندگی انسان

انشا در مورد اتفاقات خوب زندگی انسان پایه یازدهم

پایه یازدهم انشا با موضوع اتفاقات خوب زندگی انسان

مقدمه:

انسان در زندگی خود روز های خوب و بد زیادی دارد و گاه برای فرار از مشکلات به روز های خوبی که داشته پناه می برد و مدام از دیگران می خواهد که برای او چنین وضعیتی را رقم بزنند، حتی با ذهن خود نیز می جنگد که به این هدف برسد و نتیجه و تلاشی که خواهد داشت نیز فرا تر از چیزی است که ذهنش را درگیر می کند.

تنه انشاء:

ما روز های خوب را دوست داریم و اگر خیلی ماندگار هم باشد در ذهنمان باقی می ماند، آن ها را در بخش خاطرات خوب ذهنمان نگه می داریم و از این شرایط حتما حس خوبی به ما دست می دهد.

مسئله کلیدی این است که خاطرات خوب و بد باید در کنار یکدیگر باشند تا ما قدر روز های خوب و مثبت زندگی مان را بدانیم، وقتی این روز ها را از دست می دهیم تازه متوجه از بین رفتن چه نعمتی در زندگی می شویم و این حس خوب تا چه حد ما را به خود وابسته کرده است. این وابستگی در مورد برخی از انسان ها کم تر است، چون روز های خوش و خوب کم تری دیده اند و مدام از شرایط ناراضی هستند و به گونه ای درگیر مشکلات شده اند.

مسئله مهم و عجیب دیگر این است که اتفاقات خوب انسان را به طور مستقیم و گاه غیرمستقیم خودش رقم می زند و در بسیاری از مواقع تقصیر خودش است که شرایط بر وقف مرادش نخواهد بود و حس مثبتی ندارد.

مطلب پیشنهادی :  انشا ضرب المثل بالای سیاهی رنگی نیست
انشا با موضوع اتفاقات خوب زندگی انسان
انشا با موضوع اتفاقات خوب زندگی انسان

نتیجه گیری:

شکل گیری اتفاقات خوب نیازمند تلاش و کوششی است که باید در عرض مدت زمان طولانی انجام شود. سرانجام آن نتیجه ای پر از لحظات خوب است.

 

انشا با موضوع اتفاقات خوب زندگی انسانپایه یازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1