انشاء با موضوع آزاد

انشاء با موضوع عهد و پیمان با رعایت نکات نگارشی

انشاء با موضوع عهد و پیمان با رعایت نکات نگارشی

انشاء با موضوع عهد و پیمان  با رعایت نکات نگارشی

مقدمه:

 در زندگی ممکن است بارها عهد ببندیم و پیمان دوستی سر بدهیم اما بر سر عهد و پیمان ماندن و به آن وفا کردن، خود به تنهایی یکی از بزرگ ترین آزمایش های زندگی است.

تنه انشاء:

شاید در میانه ی راه مادری با فرزندش عهد و پیمان خوبی و محبت بست یا دو دوست عهد و پیمان رفاقت بستند تا آخرین لحظه ی عمر به آن پایبند باشند. عهد و پیمان ها به ما حس مسئولیت و وظیفه شناسی را گوش زد می کنند

تا در آینده با قبول مسئولیت های بزرگ و پذیرفتن شغل های پر دردسر به آسانی بتوان از عهده ی آن برآمد. در کنار همه ی عهد و پیمان هایی که در زندگی با اطرافیان می بندیم، گاهی پیش می آید که با خدای خود عهد بندیم و به آن پایبند بمانیم مثلا عهد ببندیم که دروغ نگوییم.

دو بهم زنی و دورویی نکنیم. نماز را به جا آوردن و شکر و سپاس آن را به جای آوردن. اگر بر سر عهد خود نمانیم و عهد شکنی کنیم، عذاب وجدان رهایمان نمی کند و دامن گیرمان می شود. اما به نظر من یکی از بالاترین عهد و پیمان ها بعد از خدا و پروردگار، عهدی است

که فرزند بعد از تولد با پدر و مادر خود می بندد تا با احسان و نیکی به آنها تمام زحماتی را که برایش کشیده اند جواب دهند. بنده ی درست کار آن است که اگر عهدی ببندد به آن وفا کند، در غیر این صورت در جامعه به فردی بدقول و بی مرام شناخته می شود.

نتیجه گیری:

عهد و پیمان ها یکی از آزمون های زندگی است که با درست و پا برجا ماندن بر آن و سربلند بیرون آمدن از آن، هم خود و هم خدای خود را از چنین انسانی، شاد کنیم.

انشاء با رعایت نکات نگارشی در مورد عهد و پیمان

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

65 + = 70