پایه یازدهم

انشا چگونه کتاب خوبی را انتخاب کنیم

انشا در مورد چگونگی انتخاب یک کتاب خوب

پایه یازدهم انشا چگونه کتاب خوبی را انتخاب کنیم

مقدمه:

انتخاب یک کتاب خوب و قدرت این انتخاب همیشه می تواند یکی از وجه های مثبت هر انسانی باشد، کتاب ها را گاه از روی جلد آن ها قضاوت می کنیم و این معمولا اشتباه است، متن کتاب بخش مهم آن است، ما در حال خرید لباس و یا هر چیز دیگری نیستیم که بتوانیم از روی ظاهر تشخیص دهیم قطعا مناسب ما خواهد بود.

جالب است بدانید که بسیاری از کتاب های قدیمی ممکن است جلد خاصی نداشته باشند، در صورتی که بار ها به دلیل متن و نوشتار قوی جایزه های زیادی را در بخش ادبی هر مسابقه ای برای خود کرده اند.

تنه انشاء:

یک کتاب باید مطابق درجه سنی انتخاب شود، در صورتی که به فارسی و در داخل کشور توسط نشریه های معتبر ترجمه و یا توزیع شده باشد قطعا می توانید رده سنی آن را نیز در ابتدا و یا صفحه های دوم و سوم کتاب مشاهده نمائید. قیمت یک کتاب تعیین کننده همه چیز نیست اما بسیاری از کتاب های تخصصی که برای نوشتن آن ها وقت زیادی صرف شده اند قطعا هزینه بیشتری خواهند داشت.

ضمن این که همیشه لازم نیست کتاب های پیچیده، تخصصی و سنگینی را بخوانید، شما می توانید در نیمی از موارد به عنوان یک تفریح شیرین به کتاب ها به چشم یک دوست خود نگاه کنید، دوستی که لطیفه می گوید و همیشه شما را در سخت ترین لحظات یاری می کند.

وقتی سوار تاکسی و یا مترو می شوید، سفر هوایی طولانی دارید، کتاب می تواند راهنمای خوبی برای این سفر باشد، با همراه داشتن یک کتاب لغت نامه می توانید به دایره بزرگی از کلماتی که حتما لازمتان خواهد شد دست یابید.

انشا چگونه کتاب خوبی را انتخاب کنیم
انشا چگونه کتاب خوبی را انتخاب کنیم

نتیجه گیری:

نتیجه نهایی این که وقتی کتابی را خریداری کرده و انتخاب می کنید حتما با دقت تا انتهای آن را بخوانید، پس از آن سعی کنید خلاصه از این کتاب نوشته و به دوستی هدیه دهید که او نیز از این گنجینه بزرگ برخوردار شود، دانش و علم خود را تقویت کرده و نکات بسیار جدید و هیجان انگیزی را بیاموزد که این تجربه قطعا عالی و بی نظیر است.

 

انشا چگونه کتاب خوبی را انتخاب کنیمپایه یازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: 4.7 ( 1 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 4 =