پایه نهم

انشا ضرب المثل آش نخورده و دهن سوخته

انشا در مورد ضرب المثل آش نخورده و دهن سوخته

پایه نهم انشا ضرب المثل آش نخورده و دهن سوخته

مقدمه:

احتمالا بار ها ضرب المثل آش نخورده و دهن سوخته را شنیده اید و در مورد آن بسیار شنیده اید، اما این مثل در چه مواقعی استفاده می شود؟ اگر کمی به معنی آن دقت کنیم مضمون خاصی را می رساند که نشان می دهد که افراد در گذشته تاکنون بر اساس کاری که انجام نداده بودند و برای آن دچار دردسر می شدند از آن استفاده می کردند.

تنه انشاء:

در زندگی هر کدام از ما ممکن است رخداد هایی به وقوع بپیوندد و احساس کنیم که اتفاقی قرار است در زندگی ما رخ دهد که خودمان هم در آن نقش داشته ایم، در واقع اگر کسی خطایی مرتکب شود و پس از آن مسیر تلخی را پیش و رو گیرد قطعا می داند که خودش هم در این اتفاق نقش داشته و با آن کنار می آید.

اما مسئله این است که عده ای احساس می کنند در زندگی کار و خطایی را انجام نداده اند، اما ب یک مسئله بسیار سخت روبرو می شوند، مثلا شخصی که روانه زندان می شود دزدی را انجام نداده است، یا این که وقتی کسی برای کاری که انجام نداده مجازات می شود، تمامی این موارد می توانند این چنین معنی را به این ضرب المثل بدهند.

فردی را ممکن است متهم کنند که کار زشت و گناهی انجام داده باشد، در صورتی که روحش هم از این وضعیت خبر ندارد و احساس می کند ممکن است اصلا او شخص مد نظر نباشد و سوء تفاهمی ایجاد شده است، ضرب المثل آش نخورده و دهن سوخته معنی واقعی اتفاقی است که نباید رخ دهد و شما انتظارش را ندارید.

مطلب پیشنهادی :  انشا ضرب المثل آشپز که دوتا شد آش یا شور می شود یا بی نمک
انشا ضرب المثل آش نخورده و دهن سوخته
انشا ضرب المثل آش نخورده و دهن سوخته

نتیجه گیری:

قطعا انسان از وضعیتی که ممکن است درگیر حریانی شود که در آن هیچ نقشی نداشته، بسیار سخت است، می توانیم در این باره بگوییم که آش نخورده و دهن سوخته قصه انسانی است که هیچ نقشی در یک اشتباه نداشته، اما بخاطر آن اتفاق جریمه شده و تحت تاثیر رفتار اشتباه شخص دیگری قرار می گیرد.

 

انشا ضرب المثل آش نخورده و دهن سوختهپایه نهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 5 =