پایه یازدهم

انشا ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه است

انشا درباره ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه است

پایه یازدهم انشا ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه است

مقدمه:

موضوع انشا ما مربوط به افرادی است که در زندگی مسیر درستی را انتخاب نمی کنند و مدام سعی می کنند که از مشکلات و نقطه ضعف های دیگران استفاده کرده و برای آن ها مزاحمت های زیادی به وجود آورند و باعث شوند که هر روز کسی از آن ها آزرده خاطر شده و حتی برنجد.

تنه انشاء:

در واقع این ضرب المثل کامل به ما توضیح می دهد وقتی برای کسی تله ای می سازیم و سی می کنیم مشکلات و سختی هایی را برای زندگی اش به وجود آورده و حتی باعث رخداد های تلخ شویم، قطعا به نتیجه و خواسته ای که داریم ممکن است برای چند بار هم که شده برسیم، اما سرانجام همان که نباید بشود می شود و این به هیچ عنوان خوشایند نیست و نمی تواند انسانی باشد.

زندگی پر از فراز و نشیب هایی است که در آن باید به یکدیگر کمک کنیم و سعی کنیم به همه دوستی و عشق هدیه کنیم، اگر بخواهیم قالب زندگی خود را بر رخداد های منفی چیده و باعث تلخی شویم، نخستین کسی که از آن ضرب همی بیند خودمان هستیم.

در ادامه که کسی برای دیگران چاه می کند قطعا اول خودش اسیر آن خواهد شد و این نمی تواند برای او خوشایند باشد و چه بسا که زندگی را بر او تلخ تر کند، چاه کن همیشه ته چاه است روند و مسیر زندگی یک انسان پلید و کسی که مدام برای دیگران مزاحمت ایجاد می کند را به ما شرح می دهد.

انشا ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه است
انشا ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه است

نتیجه گیری:

بهتر است هیچ گاه این گونه نباشیم چون در ادامه آسیب های سختی می بینیم و تلخی های زیادی را باید در زندگی تجربه کنیم که هیچ گاه نتیجه بخش نیست و به درد انسان هایی که به دنبال موفقیت هستند نیز نمی خورد.

انشا ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه استپایه یازدهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

 

امتیاز کاربران: 4.6 ( 1 رای)
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

46 − = 36