پایه نهم

انشا خاطرات خوش دروان كودكی

انشا با موضوع خاطرات خوش دروان كودكی پایه نهم

پایه نهم انشا خاطرات خوش دروان كودكی

مقدمه:

در ذهن هر کسی ممکن است خاطراتی از کودکی باقی مانده باشد، برخی از این خاطرات خوش و برخی نیز تلخ و سخت هستند و دوست ندارید دوباره در ذهن خود مرور کنید، اما مسئله این است که گاه کنترل برخی از اتفاقات و تغییرات تفکر دست شما نیست و هیچ راهی برای مسدود کردن آن نیز وجود ندارد.

تنه انشاء:

باید بیاموزیم که خاطرات چه تلخ و چه شیرین گذشته اند، با خاطرات شیرین می توانیم در حین تلخی ها و سختی های زندگی برای خود خوشی هایی هر چند گذرا را به وجود آوریم تا کم تر به اتفاق سخت زندگی مان توجه کنیم، در مقابل خاطرات تلخ را زود فراموش کنیم که به آرامش بیشتری می رسیم. در واقع به هیچ عنوان نباید در گذشته زندگی کنیم. خاطرات کودکی برای بیشتر ما شیرین است و اتفاقات هیجان انگیزی را تجربه کرده ایم که شاید حالا دیگر آن قدر که باید و شاید برای ما جذاب نیست.

انسان ها وقتی به کودکی خود فکر می کنند خاطرات را همان شکل که در آن سن و قدرت تفکر تجزیه و تحلیل کرده اند به یاد می آورند و این یکی از جالب ترین بخش های طرز تفکر هر انسانی است. گاهی تفکیک کردن خاطرات تلخ و شیرین از یکدیگر غیرممکن است، اما عموما خاطرات کودکی ماندگار ترین ها هستند. ما از همان ابتدا افکار کودکانه خودمان را دوست داریم.

انشا خاطرات خوش دروان كودكی
انشا خاطرات خوش دروان كودكی

نتیجه گیری:

کودکی هر کدام از ما پر از شیرینی هایی است که دوست داریم مدام برای دیگران تعریف کنیم، از اولین برای که کار مهمی انجام دادیم، پدر و مادرمان به ما افتخار کردند تا حضور در مدرسه و یادگرفتن خواندن و نوشتن که قطعا اتفاق بزرگ و مهمی است.

مطلب پیشنهادی :  مثل نویسی در مورد آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم پایه یازدهم

 

انشا خاطرات خوش دروان كودكیپایه نهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

64 − = 56