پایه دهم

انشا ضرب المثل یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود

انشا درباره جمله معروف یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود

پایه دهم انشا ضرب المثل یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود

مقدمه:

از ضرب المثل ها می توانیم در بیان معانی استفاده کنیم و اگر بخواهیم به طور کاملا دقیق شرح دهیم، شما می توانید بجای استفاده از واژه های طولانی و ساختار های عجیب، از یک ضرب المثل برای گفتن هرآنچه در ذهن دارید استفاده کنید که البته نکته بسیار جذاب و جالبی است.

تنه انشاء:

ضرب المثل یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود چندین منظور مهم را در خود جای داده است که با بررسی هر کدام شما می توانید به معنی آن برسید و این است که وقتی کسی کاری غیرمنطقی و عجیب انجام می دهد در صورتی که هیچ نیازی به آن ندارد و قطعا به هیچ عنوان منطقی و صحیح نیست. مثلا کسی که بی دلیل غذا می خورد در صورتی که سیر است و حجم مورد نیاز را استفاده کرده و حالا از روی سیری نمی داند که چه انجام دهد.

در منطقه ای دیگر از همان شهر اما کسی وجود دارد که هیچ چیزی را به عنوان طعام ندارد که بخورد و استفاده کند. در واقع تضاد و اختلافی که میان دو شخص از نظر سقف آرزو ها وجود دارد را به صورت کاملا صحیح و اصولی یه ما می آموزد که در دنیای امروز و البته جامعه و اطرافمان به صورت کاملا واضح مشاهده می کنیم.

نمی توان چنین مسئله بسیار مهمی را کتمان کرد و اشتباه است اگر بگوییم که هیچ کدام از ما این مشکل بزرگ را در زندگی نداریم و کسی در اطرافمان نیست که چنین شخصیتی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی :  انشا در مورد آموختن و یادگرفتن
انشا ضرب المثل یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود
انشا ضرب المثل یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود

نتیجه گیری:

از این انشا نتیجه می گیریم که هر کسی ممکن است در زندگی اش کار بیهوده ای انجام دهد و مهم این است که خیلی زود آن را درک کرده و تفاوت میان خودش و کسی که اوضاع به مراتب بدتری دارد را به خوبی حس کند. در واقع همان تفاوتی است که برخی ترجیح می دهند برای خود از برنامه های غذایی عجیب استفاده کنند، در مقابل کسانی هستند که چیزی برای خوردن ندارند.

انشا ضرب المثل یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شودپایه دهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

97 − 94 =