پایه نهم

انشا با موضوع نامه ای به خداوند بزرگ و مهربان

انشا از زبان یک کودک برای سخن گفتن با خداوند بزرگ

پایه نهم انشا با موضوع نامه ای به خداوند بزرگ و مهربان

مقدمه:

خداوند بزرگ در هر شرایطی هوای آفریده های خود را دارد و می داند که آن ها بی کمک او نمی توانند از خطرات و لحظات تلخ و سخت دور شوند، هر کدام از ما باید برای جبران این همه نعمتی که خداوند بزرگ و متعال در اختیار ما قرار داده است همواره او را شکر گوییم و از خداوند متعال بخواهیم که در هر وضعیتی ما را یاری کند و اگر روزی دست از این کار بردارد، قطعا با گرفتاری های بزرگ و غیرقابل حلی روبرو می شویم.

تنه انشاء:

زندگی ما انسان ها گاهی ممکن است بسیار سخت شود، در حدی که احساس ناراحتی کنیم و ندانیم که برای رهایی از این وضعیت چه مسیری را باید بر سر دو راهی ها انتخاب کنیم. اما اگر یادمان باشد که همواره خداوند متعال در هر شرایطی یار و همراه ماست، از این خطرات و سختی ها عبور می کنیم.

بستگی دارد که چه چیزی از او بخواهیم، آیا آمادگی این خواسته را داریم، آرزو هایمان اندازه ذهنمان است و یا این که اگر به چیزی برسیم ممکن است به خوبی نتوانیم از آن استفاده کنیم.

همین سلامتی که خود بزرگ ترین نعمت است و گاهی کم تر به آن توجه می کنیم و حتی خدایی نکرده ممکن است با ناشکری عصبانیت هایمان را تخلیه کنیم، مهم ترین است. عده ای از نعمت سلامتی برخوردار نیستند و آن ها اگر وضعیت ما را داشتند هزاران بار خدای بزرگ و بخشنده را شکر می کردند.

اما ما وقتی چیزی را داریم قدرش را نمی دانیم و احساس می کنیم که به جایگاه واقعی مان نرسیده ایم و هنوز با موفقیت فاصله داریم اما غصه کسب کردن آن را همواره در دل می پرورانیم.

انشا با موضوع نامه ای به خداوند بزرگ و مهربان
انشا با موضوع نامه ای به خداوند بزرگ و مهربان

نتیجه گیری:

همانقدر که در سختی ها، گرفتاری ها و تلخی ها به یاد خداوند بزرگ  متعال هستیم نباید فراموش کنیم که عبادت و راز و نیاز با آفریدگار جهانیان باعث می شود که از ما خشنود شده و در زندگی کم تر با مشکلات غیرقابل حل روبرو شویم، گاه از سوی او امتحان می شویم برای چیز هایی که داریم. گاهی چیز های ارزشمند را از ما می گیرید و ما همواره باید آستانه تحمل خود را بالاتر ببریم.

 

انشا با موضوع نامه ای به خداوند بزرگ و مهربانپایه نهم

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

85 − = 75